צבע חיצוני לבית

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

 

צביעת קיר חיצוני

מעוניינים או צריכים צבע חיצוני לבית? הגעתם בול למקום הנכון! אצלנו במרכז לצביעת דירות תקבלו את כל המידע לו אתם זקוקים ותוכלו להשוות בין בעלי מקצוע צבעים לביצוע העבודה לה אתם זקוקים. זה יכול להיות צבע חיצוני לבית פרטי, צבע חיצוני לבניין, צבע לפרויקט חדש או כחלק בלתי נפרד משיפוץ או שיקום הפרויקט. לא משנה איך מסתכלים על זה, אחת למספר שנים צריך לצבוע את החלק החיצוני של קירות המבנה. דרכנו תוכלו להשוות בין צבעים וקבלני צבע, לקבל כמה הצעות מחיר ולסגור את ההצעה המשתלמת עבורכם וכך גם לקבל החלטה צרכנית טובה.

צבע חיצוני לבית מתי ואיך?

לעיתים אנו נבצע את צביעת קירות החוץ כחלק משיקום של המעטפת החיצונית של הבניין ולעיתים אנו נבצע את עבודת הצבע לבדה ממש כמו שהיא, בבסיס שלה. תהליך הצביעה משתנה ומאוד תלוי במצב הפיזי של המבנה. כלומר, לפעמים מדובר רק בתהליך אסתטטי, אך הרבה פעמים יש צורך בטיפול בבעיות נוספות כמו מצבי איטום, רטיבויות מסוגים שונים, קילופים של הקירות ולעתים אף בשיקום המבנה.

הקמת פיגומים

שלב זה הוא בעצם השלב המקדים לעבודה עצמה.

שטיפת קירות

בשלב זה מנקים את הקירות. עם הזמן הקירות החיצוניים בבית סופגים לכלוך, אבק, לחות ולכן מדובר בשלב שהוא  מאוד חשוב וישפיע על איכות הצביעה.

גירוד הקירות

בשלב זה מבצעים גירוד של כל האזורים ולעתים יש צורך בשטיפה.

שלב העיטוף

שלב זה מתבצע לפני תהליך הצביעה ומטרתו לשמור על השבילים, המדרגות והאזורים שיכולים להיפגע מתהליך הצביעה.

תיקונים

לעתים יש צורך בביצוע שיקום של הבטון כתוצאה מתנאי מזג אוויר קיצוניים ובלאי טבעי של המבנה.

מריחת שכבות

את חומרי הצביעה וחומרי העבודה נהוג לבחור לפי סוג הקיר. כשמדובר בקיר מחוספס, כדאי לבחור בצבע מיוחד המכונה מ.ד.. זהו צבע המבוסס על מים שמתאים לקירות חיצוניים. אם ההקיר הינו חלק, נבחר בצבע סופר גמיש. צבע זה בעל ציפוי גמיש ויש לו יכולת לגשר על סדקים באופן כמעט מושלם. הצבע עמיד בפני קרינת UV ומונע חדירה של מים למבנה. לפני שצובעים את השכבה הסופית, יש לעשות שימוש בצבע בסיס מקשר כמו למשל פרימר X. השלב האחרון כולל ציפוי של הקיר עם חיפוי אבן וזה בעצם מה שמעניק לקיר עמידות לאורך השנים.

צביעה חיצונית לבית כמה זה עולה

כאשר אנו מעוניינים לבצע צביעה חיצונית לבית, המחיר משתנה ותלוי בסוג העבודה, בחומרים שאנו בוחרים, גובה וגודל הבית. ככלל העלות של צביעת קיר חיצוני בבית פרטי תנוע בין 70-150 ש“ח למ“ר . לעומת זאת, כשמדובר בצביעת קיר חיצוני בבניין הדורש גם הקמת פיגומים או עבודה בסנפלינג המחיר ינוע בין תנוע בין המחירים של 90-200 ש“ח למ״ר כאשר יש לקחת את כל הפרמטרים הללו שהזכרנו לעיל בחשבון למחיר הסופי.

אפשרויות לבחירה בצביעה חיצונית לבית

בהיותנו מעוניינים לצבוע את החלק החיצוני של הבית יש כל מיני אפשרויות צביעה שבהן אנו יכולים לבחור. האופציה הראשונה נקראית שליכט צבעוני ובשנים האחרונות יותר ויותר משפחות בישראל בוחרות באופציה הזו. שליכט חיצוני תורם גם לשינוי המראה העיצובי בחלק החיצוני של ביתנו וגם משנה לגמרי את המרקם של הקירות. זה נקרא בשפה המקצועית שליכט או טיח צבעוני. מדובר בסוג של שכבת גומי יותר עבה שנחשבת למצוינת בהיבט הפרקטי משום ששכבה זו ”יודעת“ לדחות כניסה של מים.

החומר מאוד עמיד אבל לא כל אחד יכול לעבוד איתו. שליכט צבעוני דורש ידע, מקצועיות, ניסיון גם לא מעט עבודה. לפני שמיישמים את השליכט הצבעוני עלינו לכסות את הקיר בשכבה של טיט, למרוח חומר מקשר כמו למשל פריימר וזאת בכדי לבצע חיזוק של תשתית הקיר. רק אלרח מכן ניתן למרוח שכבה של שפכטל ואת השליכט לבסוף. ניתן לערבב את השליכט הצבעוני עם צבעים רצויים ולקבל את העיצוב שאנו מייחלים לו. הבחירה בשליכט צבעוני לצורך צביעה חיצונית של הבית אמנם יקרה יותר בהשוואה לאופציות האחרונות, אך מדובר בפתרון לאורך זמן שגם תורם רבות לאיטום ושמירה על הקירות.

צבע חיצוני לבית על ידי איטום סדקים

במידה ויש לנו קירות חיצוניים הנמצאים במצב טוב ומופיעים סדקים קלים, ניתן לבצע צביעה חיצונית בלבד. כל מה שצריך לעשות בין אם על ידכם ובין אם על ידי צבעי מקצועי הוא לאטום את הסדקים ולהמתין לייבוש. מומלץ לנקות את הקירות בלחץ מים גבוה לפני הצביעה. בשלב הבא יש לצבוע את הקיר באמצעות צבע המתאים לקירות חיצוניים בשתי שכבות במטרה למנוע שחיקה מהירה של הקיר כתוצאה מחשיפה לנזקי מזג האוויר. שיטה זו נחשבת למהירה וזולה יחסית.

צבע חיצוני לבית בהתזה או ברולר?

יש שני סוגים של תהליכי צביעה חיצונית לבית.

  1. צביעה בהתזה – מדובר במכשיר מיוחד שעובד בלחץ יחסית גבוה ובאמצעותו ניתן להתיז צבע על הקיר. היתרון של צביעה בהתזה הוא בכך שהצביעה שמתקבלת היא אחידה ומלאה יותר. השיטה הזו מצוינת לקירות חיצוניים שאינם חלקים מה שנקרא גם קירות שפריץ. הבעיה השיטה הזו היא שהתהליך לוקח המון זמן ועליו לכסות שטחים רבים מסביב לבית, לבצע פינישים בכל מיני אזורים בעיתיים באמצעות מברשת וגם תהליך הניקיון הוא ממושך וקצת מסורבל.
  2. צביעה ברולר – תהליך זה מאפשר לבצע צבע חיצוני לבית באופן מדויק אבל הבעיה עם הרולר היא שהצביעה לא תמיד יוצאת אחידה ואז צריך לעשות כל מיני תיקונים נקודתיים. כשמדובר בשליכט צבעוני דיוק מאוד חשוב ולכן עדיף לבחור בצבעי מקצועי המתמחה בצבע חיצוני לבית שיודע גם לאטום סדקים ומבין היטב בכל החומרים המקשרים.

 

מאוד חשוב שהחומרים שבעל המקצוע או אתם בוחרים יהיו בעלי תו תקן מטעם מכון התקנים בישראל. תו תקן מעיד על כך שהחומר עבר את כל הבדיקות החשובות וכי הוא עומד בקריטריונים הדרושים למשטח עליו מבצעים את העבודה. תו תקן ירוק מעיד כי החומר ידידותי לסביבה ואינו רעיל.

 

צבע חיצוני לבית מתי כדאי?

התקופה הכי טובה לבצע צביעה של הבית מבחוץ היא באביב משום שאסור שהצבע יבוא במגע של מים לפחות 70 שעות לאחר שמתבצעת הצביעה. גם בקיץ ניתן לבצע לצביעה במידה ואין ילדים שרצים בחצר. חשוב להבין כי ככל שעולה הביקוש, גם המחירים נוטים לעלות ורמת הזמינות של צבעים מקצועיים לביצוע עבודות צבע חיצוני לבית יורדת.

איטום, רטיבות ונזילות מטפלים לפני הצביעה.

ממש כמו שמתקנים נזילות ורטיבות כאשר אנו צובעים את הבית מבפנים, כך יש לנהוג גם מבחוץ. במידה ויש כל מיני סימנים של רטיבות, נזילות, הופעה של עובש על הקירות או שהצבע של הקיר השתנה, מומלץ מאוד קודם כל לאתר את מקור הנזילה, לחכות שהכל מתייבש לאחר שיישמנו את חומרי האיטום מחדש ורק לאחר מכן לצבוע את הקירות. אי טיפול במקור של הרטיבות עלול להוביל לכך שהצבע ייהרס ויתקלף תוך זמן קצר, בעיקר בעונת הגשמים.

 

לסיום, צביעת צבע חיצונית לבית איננה עניין של מה בכך. חשוב לבחור בעל מקצוע מנוסה, בעל ידע וניסיון בתחום.

לפרטים נוספים וקבלת הצעות מחיר על צביעה חיצונית לבית צרו עימנו קשר ונשמח לעזור לכם.

 

צרו קשר לייעוץ ומחירים
אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!