הנמכת תקרה תאורה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

הנמכת תקרה תאורההנמכת תקרה היא אחת הפעולות הנפוצות ביותר. היא נעשית בבתים רבים מסיבות שונות. אחת הסיבות המרכזיות להנמכת תקרה היא להתקנת גופי תאורה דקורטיביים בעיצובים מיוחדים במיוחד. על כך נרחיב במאמר הבא. 

 

מהי הנמכת תקרה תאורה?

הנמכת תקרה לגופי תאורה נפוצה בבתים רבים. אם ראיתם פעם תאורת לד מגניבה שיוצאת מהקצוות של התקרה או ספוט נסתר ומיוחד שמאיר על המזנון או על העציץ ליד הספה, כנראה שמדובר בהנמכת תקרה לצורך תאורה. 

הנמכת תקרה מתבצעת על ידי חשמלאי וחשוב לתכנן אותה מראש. חשוב לדעת להקים תשתיות נכונות הכוללות מתיחת כבלים ומיקום של נקודות החשמל במקומות המתאימים לכך. לכן, חשוב לדעת מבעוד מועד היכן אתם מעוניינים לבצע הנמכת תקרה לתאורה ולתכנן זאת עם החשמלאי לפרטי פרטים. 

לדוגמא, אם יש לכם תאורת לד בהנמכת תקרה ובנוסף לכך גופי תאורה שקועים, כדאי לתכנן מתג הדלקה נפרד לכל אחד מהם. כמו כן, עליכם לחשוב על פרטים שונים שישדרגו את התאורה. כמו לדוגמא הוספה של עמעם שיאפשר שליטה בכמות התאורה בחדר. 

סוגים שונים של הנמכת תקרה תאורה

קיימים שני סוגים עיקריים:

 

הנמכת תקרה תלויה

זו השיטה הרגילה לביצוע הנמכות תקרה והיא נעשית על ידי חיבור התקרה הנמוכה לתקרה הקיימת בקצוות. בהנמכת תקרה מסוג זה התקרה המונמכת נראית כמו המשך של התקרה הקיימת והיא נראית כאילו היא "תלויה" ממנה. התקרה התלויה יכולה להיות במגוון צורות לפי בחירתכם- עגולה, מרובעת, משולשת ועוד. שיטה זו נפוצה במיוחד עבור הנמכות תקרה למזגן, כיוון שהיא יעילה במיוחד במעברים צרים בהם מותקנים מזגנים. 

 

הנמכת תקרה צפה

השיטה הנפוצה ביותר להנמכת תקרה ולעיצובים מיוחדים. הנמכת תקרה בשיטה זו מעניקה לתקרה מראה של ריחוף בגלל שהתקרה נראית מנותקת מקצוות התקרה הקיימת. כמו התקרה התלויה, גם את התקרה הצפה ניתן לעצב בשלל דרכים ובכל צורה שתבחרו- תקרה עגולה, משולשת, מרובעת ועוד. ניתן לבצע הנמכת תקרה עבור מגוון סיבות, אך כפי שציינו היא משמשת בעיקר לתאורה. הנמכת תקרה צפה נחשבת לאלגנטית יותר ולרוב בוחרים לבצע אותה רק בשביל היופי. 

 

איך מבצעים הנמכת תקרה תאורה?

הנמכת תקרה לתאורה מתבצעת בארבעה שלבים עיקריים. 

השלב הראשון- תכנון וסימון

בשלב הראשון, על איש המקצוע להבין את הצרכים שלכם- מדוע אתם רוצים להנמיך את התקרה, כיצד אתם מעוניינים להנמיך את התקרה ועוד. אחר כך, איש המקצוע יסמן את גובה התקרה. ניתן לבצע את הסימון באופן ידני וניתן לעשות זאת על ידי מכונת סימון עם לייזר. פס הלייזר מוקרן לכל הקירות באותו זמן ויוצר סימון מדויק וישר ללא מאמץ. 

השלב השני- בניית קונסטרוקציה מפח

בשלב השני איש המקצוע יתחיל לבנות קונסטרוקציה מפח שמטרתה היא להחזיק ולייצב את התקרה. איש המקצוע, בונה מבנה שנראה כמו מסילות שתי וערב מפח מגולוון. בנקודות בהן יש חיבור של שתי מסילות, איש המקצוע מחבר ניצב לתקרה שנועד לייצב ולקבע את קונסטרוקציית הפח. חשוב להשתמש בפח מגולוון על מנת שלא יחליד עם השנים. אם קונסטרוקציית הפח תחליד היא תחליש את התקרה מה שיכול להיות מסוכן מאוד.

המרווחים בין ניצב לניצב לא יכולים לעלות על 40 סנטימטרים על פי תו התקן. הסיבה לכך היא שכך ניתן לוודא שהתקרה החדשה יציבה ולא תקרוס. את הניצבים שחיבר איש המקצוע, הוא יחבר באמצעות דיבלים וברגים ליסודות התקרה וכך יצליח לייצב את כל הנמכת התקרה. 

השלב השלישי- קיבוע תקרת גבס

בסוף השלב השני, כאשר קונסטרוקציית הפח הושלמה והמסילות מונחות במקומן, הגיע הזמן לקיבוע גבס. תחילה, איש המקצוע יסדר את החשמל הנדרש לגופי התאורה השונים. לאחר מכן, איש המקצוע יניח ויקדח את לוחות הגבס על מסילות הפח. 

השלב הרביעי- שפכטל וצביעה

לאחר שהונחו לוחות הגבס אתם מגיעים לשלב האחרון. בשלב זה יש קודם כל לשפכטל את התקרה. לאחר שתסיימו, תוכלו לצבוע אותה באיזה צבע שתבחרו ולסיים את התהליך. 

כמה זה עולה הנמכת תאורה?

המחיר של הנמכת תקרה מתבצע בשתי דרכים- 

  • מחיר גלובלי- הנמכת תקרה בין 10 ל-15 מ"ר תתבצע לפי מחיר גלובלי שינוע בין 4,000 ל-6,000 שקלים. 
  • מחיר למ"ר- הנמכת תקרה מעל 15 מ"ר תחושב לפי מחיר למ"ר. המחיר ינוע בין 200 ל-400 שקלים למ"ר, לא כולל מע"מ.
צרו קשר לייעוץ ומחירים
אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!