הנמכת תקרה אקוסטית

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

הנמכת תקרה אקוסטיתהנמכת תקרה יכולה להתבצע בשתי דרכים- הראשונה היא על ידי גבס והשנייה היא הנמכת תקרה אקוסטית. לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות והשימוש בכל אחת נעשה במקרים שונים. הנמכת תקרה אקוסטית מתבצעת בעיקר במשרדים ובמבנים ציבוריים. 

 

מהי תקרה אקוסטית?

תקרה אקוסטית היא תקרה שהשימוש בה נפוץ בעיקר במבנים ציבוריים. כנראה שלא תראו שימוש בתקרה אקוסטית בבתים פרטיים. התקרה האקוסטית עשויה מחומרי גלם ידידותיים ובטיחותיים, כאשר לרוב מדובר בתקרה אקוסטית מינרלית. קיימים סוגים שונים של אריחים לתקרות אקוסטיות. 

ההתקנה של תקרה אקוסטית נחשבת לפשוטה וזולה יחסית, אך חומרי הגלם השונים יכולים לייקר את העבודה. הבחירה בתקרה אקוסטית מינרלית תאפשר לכם להנות ממחירים זולים ומחומר איכותי. כמו כן, היא תאפשר התקנה פשוטה, כזאת שתאפשר לכם להמשיך את שגרת החיים במבנה בו היא מותקנת. 

תוכלו לבחור בין תקרה אקוסטית חצי שקועה לבין תקרה אקוסטית מונחת. ההבדל ביניהן הוא קודם כל במחיר- תקרה אקוסטית חצי שקועה יקרה יותר. הסיבה היא שבתקרה אקוסטית חצי שקועה אריחי התקרה מעט בולטים מהפרופיל וכך מסתירים את חיבורי המתכת. התקרה האקוסטית החצי שקועה מאפשרת לקבל תקרה ישרה ואסתטית יותר.

מהם סוגי האריחים בהנמכת תקרה אקוסטית?

יש סוגי אריחים שונים המשמשים להנמכת תקרה אקוסטית-

    • אריחי קרטון דחוס- האריחים הזולים ביותר. התקנתם מהירה ופשוטה. אריחים אלה לא עמידים לזמן רב ולא מבודדים רעש. 
    • אריחים מינרלים- האריחים הנפוצים ביותר. אריחים עשויי צמר זכוכית או צמר סלעים דחוס המכוסים בשכבה דקה של גבס. בסוג זה יש מספר אפשרויות לאריחים המחולקים לפי דחיסות החומר ועל פי דירוג אקוסטי. 
    • אריחי גבס מחורר- אריחים עשויים גבס מחורר. מספקים פיזור רעש טוב ומראה אסתטי. מחירם יחסית גבוה וההתקנה מורכבת. 
    • תקרת מגשים מפח- הפח הוא חומר שעמיד ללחות ומאפשר לחסוך בקונסטרוקציית הפח הנדרשת מתחת לאריחים. תקרה זו מצריכה רק פרופיל היקפי. תקרה פח מורכבת מרצועות בעובי של 30 סנטימטרים ובאורכים משתנים. המראה של תקרה זו הוא מתכתי ולכן היא מותקנת בעיקר במסדרונות ובחדרי אמבטיה או מסתורי כביסה. 
    • אריחים מעץ- אריחים אלה מעניקים את המראה היפה ביותר של תקרות אקוסטיות. מתאים למשרדים וחדרי ישיבות שרוצים להשאיר מראה מכובד וייחודי. 

 

כיצד מבצעים הנמכת תקרה אקוסטית?

הנמכת תקרה מתבצעת על ידי אנשי מקצוע מתאימים לכך והיא צריכה להיעשות על פי התקנים. במוסדות ציבוריים, העבודה תלווה ותאושר על ידי מהנדס שיוודא כי התקרה הותקנה כראוי, היא מספיק חזקה וכי יש מספיק מחזיקים לאורך כל התקרה. 

הנמכת תקרה אקוסטית מתבצעת לאחר שכל תשתיות החשמל, המים ותשתיות אחרות מוכנות. התקרה האקוסטית משמשת להסתרת כל התשתיות הללו. 

על מנת להתקין תקרה אקוסטית קודם כל צריך שהמתקין יגיע למדידות. חשוב מאוד שהמדידות יתבצעו כמו שצריך. מדידה מדויקת תבטיח לכם תקרה ישרה ואסתטית. הנמכת תקרה אקוסטית צריכה להתבצע כ-15 עד 20 סנטימטרים מתחת לתקרת הבטון. 

לאחר ביצוע המדידות, מתקין התקרה ירכיב פרופיל מתכת. כמו בתקרת גבס, גם בהנמכת תקרה אקוסטית יש לבנות קונסטרוקציה חזקה עליה יונחו אריחי התקרה. הפרופיל התומך הוא פרופיל היקפי, או בשמו השני פרופיל L, המחובר לקירות המבנה. לפעמים מתקינים פרופיל נוסף מסוג Z. פרופיל Z מאפשר ליצור תקרה מנותקת מעט מהקיר המעניקה מראה של תקרה צפה. בפרופיל Z משתמשים כאשר הקירות לא תקינים או כאשר רוצים אלמנט עיצובי ייחודי. פרופיל Z מעלה את מחיר התקרה האקוסטית בכעשרה אחוזים. 

חשוב לדעת מה האריחים שישמשו לתקרה, על מנת לבחור את הפרופיל. לדוגמא, להתקנת אריחים חצי שקועים, יש לבחור בפרופיל מסוג פיין ליין, המאפשר את בליטת האריחים.  לאחר הרכבת פרופיל המתכת, יש להניח את האריחים הנבחרים. 

כמה עולה הנמכת תקרה אקוסטית?

קיימים שני גורמים המשפיעים על המחיר של הנמכת תקרה . הגורם הראשון הוא סוג האריחים והגורם השני הוא גודל התקרה. יש לקחת בחשבון שככל שגודל התקרה עולה כך המחיר למ"ר יירד. כלומר, אם אתם מבצעים הנמכת תקרה אקוסטית לתקרה בגודל 150 מ"ר, המחיר יהיה נמוך יותר למ"ר מאשר המחיר למ"ר בהנמכת תקרה לתקרה בגודל 100 מ"ר. תקרות אקוסטיות שמגיעות עד 20 מ"ר מתומחרות באופן גלובלי ולא לפי מ"ר. 

צרו קשר לייעוץ ומחירים
אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!