הנמכת תקרה למזגן מיני מרכזי

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

הנמכת תקרה למזגן מיני מרכזיהנמכת תקרה למזגן מיני מרכזי

הנמכת תקרה מתבצעת במבנים רבים עבור צרכים שונים. אחד הצרכים הנפוצים ביותר להנמכת תקרה הוא התקנת מזגן מיני מרכזי. הנמכת התקרה מאפשר להסתיר את הצינורות ואת מערכת המזגן המסורבלת ולהשאיר את מראה התקרה אסתטי ונקי. 

 

מהו מזגן מיני מרכזי?

מזגן מיני מרכזי נחשב לאחד המזגנים הפופולריים ביותר בבתים רבים בישראל. מזגן מיני מרכזי הוא מזגן שבנוי ממערכת עם מנוע (מעבה) אחד. מערכת זו מאפשרת להזרים אוויר לכל הבית על ידי צנרת ייעודית. יש לקחת בחשבון כי מזגן מיני מרכזי הוא יחסית יקר יותר ממזגנים רגילים וההתקנה שלו מורכבת. עם זאת, יש למזגן מיני מרכזי יתרונות רבים שהופכים אותו לבחירה נפוצה בבתים רבים בישראל-

  • אילוצי הבניה המודרנית- בבניה המודרנית קיימות הגבלות שונות על כמות המזגנים שניתן להתקין בדירה אחת. ההגבלות נובעות משיקולי בנייה ויש להתחשב בהן. במרבית מהדירות החדשות שנבנות, קיימת הכנה למזגן מיני מרכזי ולכן אנשים רבים בוחרים לנצל את התשתית הקיימת ולהתקין מזגן כזה. 
  • עיצוב- המזגן המיני מרכזי מאפשר לכם להזרים אוויר לכל הבית. במקום למקם מזגן בכל חדר, יש לכם יחידה אחת נסתרת שמעניקה לבית שלכם מראה אסתטי ונקי. 
  • חיסכון לטווח ארוך- קיימות מערכות מזגן מיני מרכזי עם טכנולוגיית אינוורטר. טכנולוגיה זו מאפשרת להתאים את התפוקה לעומס החום בכל חדר ועל ידי כך מאפשרת לחסוך חשמל ועל ידי כך גם לחסוך את עלויות החשמל. 

מהי הנמכת תקרה למזגן מיני מרכזי?

התקנת מזגן מיני מרכזי מצריכה הנמכת תקרה שתאפשר להסתיר את תעלות המזגן. הנמכת תקרה למזגן מיני מרכזי נחשבת להנמכת התקרה הנפוצה ביותר. 

בעבר, הנמכת תקרה למזגן הייתה גורעת לפחות 40 סנטימטרים מגובה התקרה. אך כיום, ניתן לבצע הנמכת תקרה למזגן שתגרע 20 סנטימטרים מגובה התקרה, כמובן בהתאם לסוג המזגן. על ידי כך אפשר לקבל חלל גדול יותר עם תקרה פחות נמוכה שמעניקה לחלק מהאנשים תחושה קלאוסטרופובית. 

 

איך מבצעים הנמכת תקרה למזגן מיני מרכזי?

הנמכת תקרה למזגן מתבצעת בארבעה שלבים עיקריים. 

השלב הראשון- תכנון וסימון

בשלב הראשון, איש המקצוע יבין את הצרכים שלכם, ביניהם כיצד אתם מעוניינים להנמיך את התקרה, לאיזו מטרה והאם אתם מעוניינים בעיצוב ייחודי. לאחר מכן, איש המקצוע יסמן את גובה התקרה. יש שני דרכים לסימון גובה התקרה. הדרך הראשונה היא סימון באופן ידני. הדרך השנייה היא על ידי מכונת סימון עם לייזר. בשיטה זו פס הלייזר מוקרן לכל הקירות באותו זמן ויוצר סימון מדויק וישר ללא מאמץ. 

השלב השני- הרכבת פרופילים

בשלב השני מתחילים להרכיב פרופילים, כלומר לבנות קונסטרוקציה מפח מגולוון. מטרתה של קונסטרוקציית הפל היא להחזיק ולייצב את התקרה. איש המקצוע, בונה מבנה מסילות שתי וערב. בנקודות בהן יש חיבור של שתי מסילות, איש המקצוע מחבר ניצב לתקרה שנועד לייצב ולקבע את קונסטרוקציית הפח. חשוב להשתמש בפח מגולוון שלא יחליד עם השנים. אם קונסטרוקציית הפח תחליד היא תחליש את התקרה. תקרה חלשה יכולה להיות מסוכנת מאוד.

המרווחים בין ניצב לניצב לא יכולים לעלות על 40 סנטימטרים על פי תו התקן. הסיבה לכך היא שכך ניתן לוודא שהתקרה החדשה יציבה ולא תקרוס. את הניצבים שחיבר איש המקצוע, הוא יחבר באמצעות דיבלים וברגים ליסודות התקרה וכך יצליח לייצב את כל הנמכת התקרה. 

השלב השלישי- קיבוע תקרת גבס

בסוף השלב השני, כאשר קונסטרוקציית הפח הושלמה והמסילות מונחות במקומן, הגיע הזמן לקיבוע גבס. תחילה, איש המקצוע יסדר את החשמל הנדרש למזגן בקונסטרוקציית הפח. לאחר מכן, יניח ויקדח את לוחות הגבס על מסילות הפח. 

השלב הרביעי- שפכטל וצביעה

לאחר שהונחו לוחות הגבס אתם מגיעים לשלב האחרון. בשלב זה יש קודם כל לשפכטל את התקרה בשלוש שכבות. לאחר שתסיימו, תוכלו לצבוע אותה באיזה צבע שתבחרו ולסיים את התהליך. 

כמה עולה הנמכת תקרה למזגן מיני מרכזי?

תמחור של הנמכת תקרה למזגן מתבצע בשתי דרכים- 

  • מחיר גלובלי- הנמכת תקרה בין 10 ל-15 מ"ר תתבצע לפי מחיר גלובלי שינוע בין 4,000 ל-6,000 שקלים. 
  • מחיר למ"ר- הנמכת תקרה מעל 15 מ"ר תחושב לפי מחיר למ"ר. המחיר ינוע בין 200 ל-400 שקלים למ"ר, לא כולל מע"מ.
צרו קשר לייעוץ ומחירים
אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!