הנמכת תקרה עם ספוטים

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

הנמכת תקרה עם ספוטיםהתקנת ספוטים דקורטיביים בסלון יכולה לשדרג משמעותית את עיצוב הבית שלכם. על מנת לעצב באופן ייחודי את התאורה בבית, ניתן לעשות זאת על ידי הנמכת תקרה עם ספוטים. כך גם יהיו ספוטים מיוחדים והם גם יהיו נסתרים ויעניקו עיצוב מתוחכם ומודרני. 

 

מהי הנמכת תקרה עם ספוטים?

הנמכת תקרה נפוצה בבתים רבים. כנראה שלא פעם ולא פעמיים ראיתם תאורת לד מגניבה שיוצאת מהקצוות של התקרה או ספוטים נסתרים ומיוחדים המאירים על המזנון או על העציץ ליד הספה. בדרך כלל אלה נעשים על ידי הנמכת תקרה עם ספוטים. 

הנמכת תקרה עם ספוטים מתבצעת על ידי חשמלאי וחשוב מאוד לתכנן אותה מראש. חשוב לדעת מבעוד מועד היכן אתם מעוניינים לבצע הנמכת תקרה לתאורה ולתכנן זאת עם החשמלאי לפרטי פרטים, על מנת שיוכל להקים תשתיות נכונות הכוללות מתיחת כבלים ומיקום של נקודות החשמל במקומות המתאימים לכך. בנוסף, תוכלו לחשוב על פרטים שונים שישדרגו את התאורה. כמו לדוגמא הוספה של עמעם שיאפשר שליטה בכמות התאורה בחדר. 

איך מבצעים הנמכת תקרה עם ספוטים?

הנמכת תקרה עם ספוטים מתבצעת בארבעה שלבים עיקריים. 

  • תכנון וסימון

תחילה איש המקצוע יתכנן איתכם את הנמכת התקרה. עליו להבין את הצרכים שלכם ואת הדרך בה אתם מעוניינים לבצע הנמכת תקרה עם ספוטים. לאחר התכנון, איש המקצוע יסמן את גובה התקרה הנדרש על ידי סימון ידני או על ידי מכונת סימון עם לייזר. מכונת הסימון מאפשר להקרין פס לייזר לכל הקירות בו זמנית ועל ידי כל מתקבל סימון מדויק וישר. 

  • בניית קונסטרוקציה מפח

השלב הבא הוא שלב בניית קונסטרוקציית מפח מגולוון. מטרתה של הקונסטרוקציה היא להוות את היסודות שיחזיקו וייצבו את התקרה החדשה. על איש המקצוע לבנות מבנה ממסילות הבנויות בצורת שתי וערב. בכל נקודת חיבור של שתי מסילות יחבר איש המקצוע ניצב לתקרה. תפקיד הניצב יהיה לייצב ולקבע את קונסטרוקציית הפח. לאחר מכן, יחבר איש המקצוע את הניצבים באמצעות דיבלים וברגים ליסודות התקרה וכך יצליח לייצב את כל הנמכת התקרה. 

חשוב מאוד להשתמש בפח מגולוון כיוון שהוא לא מחליד. במידה ותבנו קונסטרוקציית פח מפח מחליד, עם הזמן התקרה תיחלש ויכולה לקרוס. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון כי על פי תו התקן, המרווחים בין ניצב לניצב לא יכולים לעלות על 40 סנטימטרים. הסיבה לכך היא שכך ניתן לוודא שהתקרה החדשה יציבה ולא תקרוס. 

  •  קיבוע תקרת גבס

לאחר בניית הקונסטרוקציה מפח, עוברים לשלב קיבוע הגבס. תחילה, על איש המקצוע לסדר את החשמל הנדרש לספוטים ולגופי התאורה השונים. לאחר מכן, איש המקצוע יניח ויקדח את לוחות הגבס על מסילות הפח. 

  •  שפכטל וצביעה

לאחר שהונחו לוחות הגבס אתם מגיעים לשלב האחרון. בשלב זה יש קודם כל לשפכטל את התקרה. לאחר שתסיימו, תוכלו לצבוע אותה באיזה צבע שתבחרו ולסיים את התהליך. 

 

סוגים שונים של הנמכת תקרה עם ספוטים

קיימים שני סוגים עיקריים של הנמכת תקרה לתאורה-

 

הנמכת תקרה צפה

השיטה הנפוצה ביותר להנמכת תקרה לעיצובים מיוחדים. הנמכת תקרה צפה נחשבת לאלגנטית וייחודית ואנשים רבים בוחרים בה לעיצוב הבית מבלי שיקול פרקטי כזה או אחר. הנמכת תקרה בשיטה זו מעניקה לתקרה מראה של ריחוף. התקרה הצפה ניתנת לעיצוב בשלל דרכים ובכל צורה שתבחרו- תקרה עגולה, משולשת, מרובעת ועוד. ניתן לבצע הנמכת תקרה עבור מגוון סיבות, אך כפי שציינו היא משמשת בעיקר לעיצובים מיוחדים ולגופי תאורה. 

 

הנמכת תקרה תלויה

הנמכת תקרה תלויה היא השיטה הרגילה לביצוע הנמכות תקרה והיא נעשית על ידי חיבור התקרה הנמוכה לתקרה הקיימת בקצוות. בהנמכת תקרה מסוג זה התקרה המונמכת נראית כמו המשך של התקרה הקיימת והיא נראית כאילו היא "תלויה" ממנה. התקרה התלויה יכולה להיות במגוון צורות לפי בחירתכם- עגולה, מרובעת, משולשת ועוד. שיטה זו נפוצה במיוחד עבור הנמכות תקרה למזגן, כיוון שהיא יעילה במיוחד במעברים צרים בהם מותקנים מזגנים. 

כמה עולה הנמכת תקרה עם ספוטים?

המחיר של הנמכת תקרה עם ספוטים נקבע בשתי דרכים- 

  • מחיר גלובלי- הנמכת תקרה בין 10 ל-15 מ"ר תתבצע לפי מחיר גלובלי שינוע בין 4,000 ל-6,000 שקלים. 
  • מחיר למ"ר- הנמכת תקרה מעל 15 מ"ר תחושב לפי מחיר למ"ר. המחיר ינוע בין 200 ל-400 שקלים למ"ר, לא כולל מע"מ.
צרו קשר לייעוץ ומחירים
אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!