הנמכת תקרה במקלחת

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

הנמכת תקרה במקלחתהנמכת תקרה יכולה להיעשות במגוון מקומות בבית- במטבח, בסלון וכמובן במקלחת. להנמכת תקרה יכולים להיות שיקולים פרקטיים וניתן לבחור לבצע אותה גם בשביל עיצובים ייחודיים. אז אתם רוצים לבצע הנמכת תקרה במקלחת? כדאי לכם לקרוא את המאמר הבא. 

 

מתי נבצע הנמכת תקרה במקלחת?

הנמכת תקרה במקלחת נחשבת לעבודה מורכבת המצריכה ידע, ניסיון ומומחיות. אנחנו יכולים לבחור תמיד לבצע הנמכת תקרה . בדרך כלל אנחנו  נעשה זאת כחלק משיפוץ המקלחת או על מנת להתקין גופי תאורה או ספוטים נסתרים וייחודיים שיעניקו אווירה נעימה ומיוחדת לחדר המקלחת. נוכל לעצב תאורות לד מיוחדות מעל המראה או מעל הכיור שיוסתרו על ידי הנמכת התקרה. 

סיבה נוספת לביצוע הנמכת תקרה היא התקנה של מזגן מיני מרכזי והכנסתו גם למקלחת. מזגן מיני מרכזי הוא יחידה שמספקת אוויר לכל חלל הבית, ויש להסתיר אותה מאחורי לוחות הגבס על ידי הנמכת תקרה. במידה ותבחרו להכניס את המזגן המיני מרכזי גם למקלחת, יהיה עליכם לבצע הנמכת תקרה במקלחת. 

עם איזה חומר מבצעים הנמכת תקרה במקלחת?

החומר הנפוץ ביותר להנמכות תקרה הוא גבס. יש לו יתרונות רבים, הוא קל להתקנה והמחיר שלו זול יחסית. הנמכת תקרה  מתבצעת גם בדרך כלל על ידי גבס. בזכות הגבס ניתן לעצב את הנמכת התקרה באופן ייחודי, וכמובן להשתמש בה גם לשימושים פרקטיים ולהסתיר תשתיות שונות. הנמכת תקרה על ידי גבס מורכבת מגבס קבוע. גבס קבוע הוא גבס אחיד שמאפשר את הנמכת התקרה ללא שימוש בטיח ומאפשר חסכון משמעותי בעבודה. 

קיימים שני סוגי תקרות גבס המאפשרים הנמכה במקלחת- 

  • הנמכת תקרה תלויה- הנמכת תקרה תלויה היא השיטה הרגילה לביצוע הנמכות תקרה. שיטה זו נעשית על ידי חיבור התקרה הנמוכה לתקרה הקיימת בקצוות. בהנמכת תקרה תלויה, הנמכת התקרה נראית כמו המשך של התקרה הקיימת והיא נראית כאילו היא "תלויה" ממנה. התקרה התלויה יכולה להיות במגוון צורות לפי בחירתכם- עגולה, מרובעת, משולשת ועוד. שיטה זו נפוצה במיוחד עבור הנמכות תקרה למזגן, כיוון שהיא יעילה במיוחד במעברים צרים בהם מותקנים מזגנים. 
  • הנמכת תקרה צפה- השיטה הנפוצה ביותר להנמכת תקרה לגופי תאורה, לספוטים ולעיצובים מיוחדים. הנמכת תקרה צפה נחשבת לאלגנטית וייחודית ואנשים רבים בוחרים בה לעיצוב הבית מבלי שיקול פרקטי כזה או אחר. הנמכת תקרה בשיטה זו מעניקה לתקרה מראה של ריחוף. התקרה הצפה ניתנת לעיצוב בשלל דרכים ובכל צורה שתבחרו- תקרה עגולה, משולשת, מרובעת ועוד. 

 

האם אפשרי לבצע הנמכת תקרה על ידי מגשים?

התשובה היא כן. ניתן לבצע הנמכת תקרה במקלחת על ידי מגשים. מה זה מגשים? הכוונה היא לתקרת גבס פריקה. תקרה גבס פריקה היא תקרה שניתנת לפירוק בקלות. היא בדרך כלל יקרה יותר מתקרת גבס קבועה. תקרת גבס פריקה אינה מורכבת מלוחות הגבס הרגילים אלא מאריחי גבס המורכבים על תשתיות התקרה על ידי הרכבה רכה שניתנת להסרה בקלות. תקרת גבס פריקה מזכירה תקרה אקוסטית בה כל אריח ניתן לפירוק באופן עצמאי. השימוש בתקרות גבס פריקות נעשה בעיקר במשרדים ובחללים המצריכים גישה פשוטה למערכת החשמל ולתשתיות השונות. 

התקנת תקרת גבס פריקה מאפשרת לעצב את התקרה באופן ייחודי ואסתטי. 

 

הנמכת תקרה על ידי לוחות צמנט

קיימת אפשרות נוספת לביצוע הנמכת תקרה והיא על ידי גבס צמנט. גבס צמנט מאפשר למרוח עליו חומרים שונים כמו חומרי איטום. מסיבה זו הנמכת תקרה על ידי צמנט נחשבת לפתרון המושלם עבור חדרים בהם יכולה להיווצר רטיבות, כמו בחדר האמבטיה. 

לוחות הצמנט מגיעים מוכנים למריחת חומרי האיטום וכל מה שיש הוא להתקין אותם. הרכבתם של לוחות אלה מצריכה אנשי מקצוע מומחים שיודעים לבצע את ההתקנה. 

לוחות צמנט מאפשרים עיצובים מיוחדים הכוללים גופי תאורה וספוטים מוסתרים. 

כמה עולה הנמכת תקרה במקלחת?

המחיר של הנמכת תקרה במקלחת תלוי במספר גורמים שונים כמו החומר, גודל השטח של התקרה, מספר החיזוקים שיש לבצע ועוד. 

  • המחיר של הנמכת תקרה על ידי תקרת גבס קבוע ינוע בין 80 ל-200 שקלים למ"ר.
  • המחיר של הנמכת תקרה על ידי תקרת גבס פריקה ינוע בין 80 ל-250 שקלים למ"ר. 
  • המחיר של הנמכת תקרה על ידי תקרת גבס אקוסטית ינוע בין 80 ל-250 שקלים למ"ר. 
צרו קשר לייעוץ ומחירים
אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!