צביעת קיר מתקלף: מדריך עשה ואל תעשה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

קירות מתקלפים הם קירות שזועקים לא רק לצביעה אלא גם לתיקונים שונים ולבדיקת מומחים. מומחים כאלה שייעצו לכם מדוע וכיצד לתקן קירות כאלה ולבצע צביעת קיר מתקלף. תוכלו למצוא בלוח של בעלי מקצוע אמינים. המרכז הישראלי לצביעת דירות מציע צבעים וקבלני שיפוצים שיכולים לעבוד על קירות הבית שלכם ולהפוך אותו לבית הרבה יותר נעים ונאה. אנשי מקצוע כאלה משתמשים בימינו במגוון של כלים וחומרים מודרניים ומתקדמים כדי לשפר את המצב ולהאריך את חיי הצבעים.

תיקוני קירות מתקלפים

יש סיבות שונות שבגללן קירות מתקלפים. לפעמים מדובר רק בצבעים זולים ולא איכותיים שפשוט התקלפו עם השנים, ולפעמים מדובר בבעיות פנימיות שגרמו לצבע להתקלף. אם מדובר גם בקירות שעליהם הודבקו בעבר טפטים וחיפויים שונים, הקילוף שנעשה עם הזמן מחייב עבודת הסרה ארוכה ויסודית לפני שמתחילים לצבוע. בכל מקרה, מומלץ לא לטפל בקירות מתקלפים לבד לפני שמתייעצים עם מומחים בנוגע למצבו של הקיר, כדי לא לפספס בעיית תשתית.

 

חשיבות הכנת הקיר

לא צובעים קיר מתקלף כפי שהוא, גם משום שלא יודעים מהי הבעיה שבגללה הצבע התקלף, גם משום שלא יודעים מה מסתתר מאחורי השכבות הסדוקות וגם משום ששום צבע או חומר שמורחים על קיר מתקלף לא ייראה טוב ולא יעשה את העבודה שלו. אם הקילוף הוא בגלל טחב יש לייבש את הקיר תחילה ולטפל בחומרים נוגדי טחב ורטיבות ורק אז למרוח חומרי בסיס. את הקילופים יש להסיר ולנקות משום שצבע לא ייתפס עליהם ולא ייראה טוב.

הכנת הקיר לצביעה

זהו השלב הראשון שלוקח גם הכי הרבה זמן. האמת חייבת להיאמר, שכל צביעת קיר מתקלף לא אמורה לקחת זמן רב. רוב העבודה מורכבת מהכנת התשתית ובמקרה הזה בקילוף הצבע המתקלף והמתפוצץ, ובדיקת מצב הקיר והסיבות לכך. אם מדובר בצבע באיכות ירודה שהתקלף ברור שיש לגרד ולקלף את כולו מכל הקיר. זה ייקח זמן רב ורוב העבודה, משום שיש לעשות אותה בצורה יסודית. אסור להשאיר קילופים ונקודות לא מטופלות שלא יקלטו בשל כך את הצבע החדש.

צביעת קירות

ניקוי הקיר ומילוי סדקים

לאחר קילוף הצבע הישן בעזרת שפכטל וכלים נוספים, יש לנקות את הקיר מכתמים ולבדוק מה מסתתר מתחת לקילוף. סביר להניח שיש גם נזקים כמו פיצוצים במלט ובחומרי הבסיס שיש לבדוק ולתקן. אם יש סדקים וחורים זה הזמן למלא אותם ולאטום אותם היטב. שימו לב שהחומרים שמשתמשים בהם הצבעים הם חומרים תקניים ועמידים כדי שיחזיקו מעמד שנים. אם מצב הקיר טוב יחסית יש צורך רק בניקוי שטחי במטלית וחומרי ניקוי.

חומרי תיקון ומילוי

חומרים שונים שמשמשים לתיקון הקיר יכולים להיות חומרים כמו קלסימו, שאותו מכינים מאבקה ביחס נכון עם מים. את המשחה שמתקבלת מורחים בתוך סדקים וחורים ומחכים כמה שעות לייבוש. לאחר מכן חובה לשייף את הקיר בכל מקום שבו מילאנו חורים כדי להחליק ולהאחיד את גובה המילוי עם הקיר שסביבו. זה גם עוזר לצבע להיראות אחיד וחלק ולא גבשושי ו"מתקמט" בגלל חוסר האחידות הזה. זו עבודה שדורשת מיומנות וסבלנות.
ראו גם: מחירון עבודות צבע

חומרי בסיס

אחרי מילוי הסדקים ושיוף, יש למרוח חומר בונדרול שהוא חומר בסיס חזק ומקובל שעליו יהיה אפשר לצבוע את הצבע שבחרתם. משתמשים בכל טכניקת צביעה שנוחה לצבעי, ואחר כך הוא מורח את הצבעים שבחרתם לקירות. כאן תוכלו לבחור מגוון של צבעים שיכולים לתת מראה אחיד או ליצור אפקטים שונים כמו אפקט של בטוח ואבן או חיפויי בד. כמו כן, יש טכניקות שונות שיוצרות מרקמים שונים ומעניינים, אבל הכל חייב להיעשות על קיר חלק מקילופים.

צרו קשר לייעוץ ומחירים
אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!