צביעת קירות אומנותית

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

 

צביעת קירות אומנותית

כאשר אנו מבצעים שיפוץ בבית שלנו אנו רוצים להפוך אותו לייחודי ומיוחד בעיקר עבורנו אך גם עבור האורחים שלנו. בכדי לעשות זאת אנו משקיעים רבות בעיצוב הבית והולכים על סגנון עיצובי שקבענו מראש ביחד עם האדריכל או המעצב פנים שלנו ובמקביל מנסים להוסיף כמה שיותר אלמנטים ייחודיים שיתמכו בקו העיצובי אותו בחרנו. במקביל אנו מחפשים אלמנטים שיתנו טוויסט עיצובי במסגרת הגבולות אותם הגדרנו מראש. אחת הדרכים היותר מקוריות לעשות זאת היא באמצעות צביעת קירות אומנותית שבמסגרתה אנו יכולים לתת דרור כמעט לכל המחשבות שלנו ולצבוע קיר אחד או חדר אחד בצביעה קצת יותר מיוחדת מצביעת קירות רגילה.

 

מה היתרונות של צביעת קירות אומנותית?

אז בראש ובראשונה כפי שכבר ציינו צביעת קירות אומנותית היא דרך לייחד את הבית שלכם מבתים אחרים מברוב הבתים והדירות כיום אנו רואים צביעה רגילה, מונוטונית ולעיתים אף משעממת בעוד באמצעות צביעת אחד הקירות בצביעה שהיא לא סטנדרטית, בעלת גוון אומנותי אנו יכולים לשנות את כל פני העיצוב של הבית שלנו.

מעבר לכך בעזרת צביעת אומנותית אנו יכולים להדגיש קו עיצובי מסויים או לחילופין לשבור אותו באותה קלות כן שלמשל אם בחרנו בקו עיצוב כפרי וחמים לבית שלנו, נוכל לצבוע קיר אחד בצבע דמוי בטון למשל ובכך לשבור מעט את הקו העיצובי. ישנם אפקטים רבים בהם נוכל להשתמש בכדי להשיג דברים שונים כמו קיר הבטון שציינו או קיר בעל גוון של עץ או חלודה אם אנחנו מעצבים בית מודרני ואינסוף אפשרויות הקשורות בעיצוב. כחלק מאותם עיצובים ניתן גם לעצב חדרים בעלי נושא או אופי בקלות יתרה כמו למשל חדרי ילדים בהם נוכל לעשות שימוש בצבעים מסויימים כדי ליצור קיר אומנותי אחד שעליו יהיו ציורים או מדבקות או קיר בעל גוונים שקטים ומרגיעים לחדר השינה.

כיצד מתבצעת הצביעה?

צביעת הקיר מתבצעת כמובן בעזרת צבעי מומחה שהתמחה גם בצביעת קירות אומנותית כאשר כמובן ניתן לצבוע קיר אחד או יותר ברחבי הבית. הצביעה עצמה מתבצעת בעזרת צבעים מיוחדים אך בעיקר באמצעות מברשות מיוחדות וספוגים מיוחדים שעוזרים לצבעי ליצור את האפקטים אותם אתם רוצים לראות בקיר שלכם. לפני שאת בוחרים את הצבעי שיבצע את העבודה עבורכם וודאו כי אכן יש לנו מספיק נסיון בצביעה אומנותית ושאכן יש לו את הצבעים והכלים המתאימים.

 

מה המחיר של צביעת קירות אומנותית?

המחיר של צביעת קירות אומנותית תלוי במגוון משתנים כמו גודל הקיר ומספר הקירות שתרצו לצבוע, בחירת האפקט אותו תרצו לקבל וכמובן הצבעים. ככלל העלות של צביעה אומנותית נעה בין 700 ש״ח ל- 1200 ש״ח  לקיר רגיל וכולל את העבודה והחומרים הדרושים לצביעת הקיר.

סוגים של צביעת קירות אומנותית

  • סטוקו – תערובת של טיח בה עושים שימוש לחיפוי תבליטים של הקיר וקישוטים. ניתן לשלב ביחד עם התערובת כל מיני חומרים כמו למשל שיש, חלקים של אבנים, תבליטים ואז כאשר החומר מתייבש הוא בעצם מקבל טקסטורה קשיחה וייחודית.
  • מרמרינו – טכניקה מאוד מיוחדת שבאמצעותה ניתן להשתמש בחומרים מינרלים עבים שבעצם מאפשרים ליצור כל מיני מרקמים תלת מימדיים בחלל. אפשר גם לשלב בחלל הדמיה של קיר עשוי מאבנים אבל זה בעצם רק קישוט, אך לא ניתן לשים לב להבדל.
  • ווש- טכניקה שעושה שימוש בשני גוונים. השכבה הראשונה בהירה ומעליה צובעים בגוון כהה. שתי השכבות משתלבות זו עם זו ויוצרות אפקטים מדהימים ביופים.
  • ציורים על הקירות – ניתן לצייר מגוון של ציורים על הקירות החל מריסוס באמצעות איירבראש, דרך שימוש בשבלונות או אפילו להקין על גבי הקיר תמונה ואז לצבוע אותה.
  • אימפסטו – דרך לעשות שימוש בשכבות של צבעים עבים. בזמן העבודה האמן שצובע מגלף באמצעות החומר צורות או תבליטים ואז כאשר. החומר מתייבש נשארים העיטורים על גבי הקירות.

 

צביעה אמנותית לפי חלל

כמובן שאין זה הכרחי לצבוע את כל קירות הבית על בסיס צביעה אומנותית אבל בהחלט ניתן לבחור כמה חללים מרכזיים מתוך הרעיונות שנציג בפניכם ממש כאן עכשיו. לפני שבוחרים את סוג הצביעה, הגוונים, החומרים וכמובן האמן או הצבעי שיבצע עבורנו את העבודה, נסו להכינס לכל חלל בבית שלכם לפני או תוך כדי השיפוץ או השינוי שאתם רוצים לעשות. נסו לדמיין איך הייתם רוצים להרגיש שאתם נכנסים לחלל הזה ומה הייתם רוצים ליצור בו.

צביעה אומנותית לחדר ילדים

בהיבט של חדר ילדים למשל נשאל את עצמנו אילו פעולות הילדים שלנו יבצעו בחלל? חשבו על פעולות כמו שינה, משחק חופשי, קריאת סיפור, יצירה, הכנת שיעורי בית, אירוח חברים ולפי זה תוכלו לבחור גם את הצבעים שהכי מתאימים לפעולות הללו וגם את הצורות. גם גיל הילדים שנמצאים בתוך החדר מהווה פקטור חשוב. זכרו כי הפעולות שילדים בני שנתיים, שלוש או ארבע מבצעים בחדר שלהם, שונות לגמרי מילדים בני 6 או שמונה.

 

במידה והילדים קצת יותר גדולים ומבינים דבר אחד או שניים 🙂 תוכלו תמיד להתייעץ איתם ולשתף אותם בתהליך הצביעה של החדר. בחרו צבעים של הילדים, זו הזדמנות נפלאה להפוך את החדר לממלכה קסומה של ילדים ולצאת מהשבלונה המוכרת של תכלת לבנים וורוד לבנות. ניתן גם לשלב צביעה אומנותית עם טפטים, להחליט שמחלקים את הקירות לשניים – החלק העליון שלהם בצביעה אומנותית והחלק השני טפט. ניתן גם להפריד בין הטפט לבין הצביעה האומנותית באמצעות קרניז או אביזר מפריד אחר למשל פאנל עץ עדין.

צביעה אומנותית לסלון

הכל תלוי בכמה אתם נועזים. תוכלו למשל להחליט שקיר אחד מרכזי בסלון שלכם צבוע בצורות גיאומטריות המשתלבות בצורה מושלמת עם התאורה, הרהיטים והשטיח. את שאר הקירות תוכלו לצבוע בצבעים רגילים ושקטים כמו שמנת, מוקה, או אפרפר, לשלב קיר בשליכט צבעוני או אפילו קיר אחד של בריקים או חיפוי עץ, תלוי מה הטעם שלכם ומה אתם רוצים ליצור.

צביעה אומנותית טיפים חשובים

  1. השראה, השראה ועוד פעם השראה – השלב הכי חשוב בתהליך של צביעה אומנותית הוא שלב ההשראה. אתם רוצים לשוטט ברשת, לדפדף במגזינים העוסקים בעיצוב, לעקוב אחרי אמני צבע ברשתות החברתיות ולתת לעצמכם קצת זמן לספוג את הצבעים, הצורות ולקבל החלטות.
  2. התייעצו – לאחר שבחרתם מעצבת פנים או צבעי אמן התייעצו איתו לגבי אילו צביעות יתאימו ואיך ניתן ליצור את זה. תכננו את תהליך הצביעה בכל חלל, איך הוא משתלב עם הרהיטים ושאר החדר ורק אז רכשו את הציוד המתאים.
  3. הכניסו טאץ‘ אישי שלכם – לא סתם צביעה אומנותית מכונה כך. אומנות בבית הפכה בשנים האחרונות לחלק בלתי נפרד מהעיצוב שאנו בוחרים ולכן כדאי לשלב גם טאץ‘ אישי שלכם על ידי שילוב של יצירות אומנות כמו ציורים, צילומים או פסלים שאתם בוחרים.

לסיכום צביעה אומנותית היא דרך מופלאה לשדרג את מראה הבית ולהפוך אותו לייחודי ויוצא דופן.

 

צרו קשר לייעוץ ומחירים
אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!