הנמכת תקרה צפה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

הנמכת תקרה צפההנמכת תקרה צפה

מעוניינים לבצע הנמכת תקרה בבית? אתם לא לבד. אנשים רבים בוחרים לבצע הנמכת תקרה בבית שלהם בעקבות שיקולים שונים. הדבר יכול לנבוע בעקבות שיקולים עיצוביים או בעקבות שיקולים פרקטיים שונים. השיקולים הפרקטיים בדרך כלל נובעים מרצון לפתרון יעיל בהסתרת תשתיות ברחבי הבית כמו חשמל, צינורות ועוד. אחת השיטות היעילות והעיצוביות ביותר לביצוע הנמכת תקרה היא הנמכת תקרה צפה שנעשית על תקרות גבס. על הנמכת תקרה צפה נרחיב במאמר הבא. 

 

הנמכת תקרה צפה- הנמכה תקרה מגבס

כפי שציינו, אנשים רבים  מעוניינים לבצע הנמכת תקרה בבית שלהם בעקבות שיקולים שונים. אחד החומרים הנפוצים ביותר לביצוע הנמכת תקרה הוא גבס. הגבס הוא חומר קל ופשוט לשימוש, הוא יחסית זול והוא מאפשר מגוון אפשרויות עיצוביות למי שמעוניין בכך. ניתן לבחור בין שני סוגי תקרות גבס לביצוע ההנמכה-

  • תקרת גבס קבועה- תקרת גבס קבועה היא תקרה שלא ניתנת לפירוק בקלות מאחר שהיא קבועה (כפי שניתן להבין משמה). תקרת גבס קבועה מורכבת מלוחות גבס המשולבים עם חומרי בידוד מתאימים. תקרה מסוג זה משמשת להסתרת תשתיות ולעיצובים דקורטיביים.
  • תקרת גבס פריקה- תקרה גבס פריקה, היא תקרה שניתנת לפירוק בקלות. יש לקחת בחשבון כי היא בדרך כלל תהיה יקרה יותר מתקרת גבס קבועה. תקרת גבס פריקה אינה מורכבת מלוחות הגבס הרגילים אלא מאריחי גבס שמורכבים על התשתית על ידי הרכבה רכה שניתנת להסרה בקלות. תקרת גבס פריקה מזכירה תקרה אקוסטית בה כל אריח ניתן לפירוק באופן עצמאי. השימוש בתקרות גבס פריקות נעשה בעיקר במשרדים ובחללים המצריכים גישה פשוטה למערכת החשמל ולתשתיות השונות. 

מהי הנמכת תקרה צפה?

הנמכת תקרה צפה היא השיטה הנפוצה ביותר להנמכת תקרה מגבס עבור תאורה ועיצובים מיוחדים. הנמכת תקרה צפה נחשבת לאלגנטית וייחודית ולכן רבים בוחרים לבצע אותה רק בשביל היופי. הנמכת תקרה בשיטה זו מעניקה לתקרה מראה של ריחוף מאחר שהתקרה הנמוכה נראית מנותקת מקצוות התקרה הקיימת. 

התקרה הצפה ניתנת לעיצובים ייחודיים בשלל צורות ודרכים- תקרה עגולה, משולשת, מרובעת ועוד. ניתן לבצע הנמכת תקרה עבור מגוון סיבות, אך הנמכת תקרה בשיטה זו מתבצעת בעיקר לצרכי תאורה או עיצוביים ייחודיים. 

 

באילו מקרים נבצע הנמכת תקרה צפהבאילו מקרים נבצע הנמכת תקרה צפה?

הנמכת תקרה מתבצעת במקרים שונים ומשיקולים שונים- עיצוביים או פרקטיים. ריכזנו לכם את המקרים המרכזיים בהם יהיה צורך בהנמכות תקרה-

  • עיצוב- אחד המקרים המרכזיים בהם יבצעו הנמכות תקרה הוא כאשר מעוניינים לעצב את התקרה בדרכים מיוחדות. לשם כך, ניתן לבחור בכל אחד מסוגי הנמכות התקרה שציינו מעל. במקרים רבים אנשים יבחרו בהנמכת התקרה בשיטת התקרה הצפה על מנת להעניק לתקרה מראה ייחודי ומרחף. כמובן שתוכלו לבחור בכל אפשרות אחרת על פי טעמכם האישי ולעצב בצורות ייחודיות. לדוגמא, תקרה עם פינות עגולות והוספה של ספוטים ייחודיים שיבצבצו משולי התקרה. 
  • הנמכת תקרה למזגן- התקנה של מזגן היא אחד המצבים הנפוצים ביותר בהם יש צורך לבצע הנמכת תקרה. כיום, המודעות לעיצוב הבית גברה מאוד. אנשים רבים בוחרים להסתיר את המזגן ולהעניק לבית מראה נקי ואסתטי יותר. לשם כך, קיימות דרכים רבות שמאפשרות להסתיר את המזגן ביניהן הסתרה של המזגן בתוך ארון מיוחד או מזגנים נסתרים ייעודיים. דרך נוספת להסתרת המזגן היא הנמכת תקרה למזגן. ניתן לבצע הנמכת תקרה הן למזגן רגיל והן למזגן מיני מרכזי.
  • חיפוי תקרה- מקרה נוסף בו ניתן לבצע הנמכת תקרה הוא כאשר מעוניינים בחיפוי תקרה. על מנת לבצע חיפוי לתקרה ניתן לבצע הנמכת תקרה על ידי לוחות גבס. ניתן לבצע חיפוי תקרה על תקרת עץ, בטון או כל חומר אחר. חיפוי תקרה על ידי גבס היא שיטה פשוטה ויעילה שמאפשרת לחפות שטחים גדולים במהירות וללא לכלוך. 
  • הנמכת חללים גבוהים- יש חללים גבוהים במיוחד שיכולים להעניק תחושת ניכור. על מנת להפוך את החלל הגבוה לחמים ושימושי אחת האופציות הבולטות שעומדות לפניכם היא לבצע הנמכת תקרה. הנמכת התקרה מתבצעת בקלות. ניתן לקבוע את גובה התקרה לפי הרצון שלנו. הנמכת חללים גבוהים נפוצה בעיקר במבנים תעשייתיים והיא מאפשרת משחק עם הגבהים של התקרה, מה שתורם רבות גם לעיצוב החלל. 

הנמכת תקרה צפה– יתרונות

הנמכת תקרה צפה נעשית על ידי גבס. הבחירה בגבס מעניקה מספר יתרונות- 

  • עבודה מהירה- גבס מאפשר לבצע עבודות יעילות בקלות ובמהירות. הנמכת תקרה על ידי גבס תימשך מספר ימים בודדים כך שניתן לחזור לשגרה מהר מאוד. 
  • בידוד- קיימים לוחות גבס מיוחדים שמתאימים במיוחד במטרה לבודד את החלל ולהפחית רעשים באופן משמעותי.
  • בטיחות- עבודת גבס מאפשרת בטיחות ברמה גבוהה מאוד, מה שחשוב מאוד במיוחד עבור הנמכת תקרה. תקרה צריכה להיות חזקה ויציבה, והגבס מאפשר זאת. 
  • עיצוב- הנמכת תקרה על ידי גבס היא הזדמנות מצוינת לעיצוב הבית. גם אם אתם מנמיכים את התקרה מצרכים פרקטיים, הגבס מאפשר לכם לעצב את התקרה באיזה אופן שתרצו. עבודה גבס, במיוחד בתקרה, ניתנת לשלל עיצובים במגוון צורות. אתם יכולים ליצור תקרות גבס בצורות שונות, עם אלמנטים שונים, להוסיף תאורה, זכוכית, עץ וכל דבר אחר שתבחרו.
צרו קשר לייעוץ ומחירים
אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!