תיקון קיר מתקלף – המדריך המלא

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

המשפט: "אם הקירות היו יכולים לדבר" מתייחס למה שנעשה בתוך החדר. בפועל, רוב הקירות אומרים הרבה על מה שקורה בתוך המבנה. קירות מקושקשים ומוכתמים נותנים הרגשה לא נעימה של מקום שלא טופח. קירות מתקלפים נותנים תחושה של הזנחת המבנה ויוצרים תחושה לא נעימה. קיר לא אסתטי הוא לא תמיד תוצאה של הזנחה, אך הוא נותן תחושה שכזו. תיקון קיר מתקלף הופך את הבית במהירות לנעים יותר למגורים ולאירוח. ישנם מספר שלבים לטיפול במצב כזה ואי אפשר פשוט לצבוע את הקיר הקיים כיוון שללא תיקון מקדים גם הצבע החדש יתקלף. בכתבה זו ריכזנו את שלבי התיקון והמלצה אחת חשובה.

שלבי תיקון קיר מתקלף

שלב ראשון – הכנת השטח

שלב זה יכול לארוך זמן מה, אך דילוג עליו יוביל לתוצאה שתראה דומה מאד למצב הראשוני. יש לקלף את הקירות בעזרת שפכטל ולהסיר את החלקים הרופפים הלא מחמיאים לקיר. במידה וישנה סיבה לקילוף כמו נזילה או רטיבות מים, יש לטפל בה כדי להימנע מחזרתו של הנזק בהמשך.

שלב שני – ניקיון

יש לנקות את הקיר היטב מכל שאריות הצבע המתקלף ומאבק. יש לשייף את הקיר על פי הצורך ולאחר הניקוי היבש לעבור על האזור שטופל במטלית לחה נקייה. יש להמתין לייבוש מלא לפני שאפשר יהיה לעבור לשלב הבא.

שלב שלישי – תיקונים

תיקון קיר מתקלף דורש סתימת חורים וסדקים. המטרה היא ליצור קיר חלק שיקבל עליו את הצבע. יש להשתמש בשפכטל וחומר איטום מתאים ולתת לחומר להתייבש לפני השלב הבא.

שלב רביעי – צבע יסוד

יש להניח צבע יסוד על האזור המטופל. זהו אינו צבע אקרילי אלא צבע שמחבר בין הקיר הנוכחי שטופל לבין הצבע האקרילי. יישום של שכבה זו תאפשר לצבע להיתפס היטב ולהישאר לאורך זמן. גם כאן, יש להמתין לייבוש כדי לעבור לשלב הצביעה.

שלב חמישי – צביעת הקיר

לאחר שהקיר מוכן לקבל את הצבע החדש, אפשר לפנות למלאכה זו. בשלב זה אפשר לבחור בכל גוון וליצור אלמנטים שונים על הקיר.

המלצה חשובה – אל תבצעו את העבודה ללא הבנה מקדימה

אם יש לכם ספק בכל הנוגע לעבודה, עדיף לתת לבעל מקצוע לבצע אותה. נכון שאין צורך בתואר כדי לתקן את הקיר ולצבוע אותו, אך יש צורך בכוח פיזי, נכונות לבצע את העבודה על הצד הטוב ביותר ורצוי גם ניסיון בעבודות דומות. בעל המקצוע שיוזמן לבצע את העבודה יצטרך להבין מדוע הצבע מתקלף, לנקות את השטח ובסופו של דבר לצבוע אותו עם הצבעים המתאימים.

באפשרותכם לתקן את הקיר ואין צורך לקבל רשות מאף גורם מומחה. לעומת זאת, תוכלו לפנות אל המרכז הישראלי לצביעת דירות וליהנות מעבודה איכותית, קיר יפיפה ואנשי מקצוע שיהיה לכם נעים לעבוד מולם לאורך כל הדרך.

צרו קשר לייעוץ ומחירים
אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!