כל מה שצריך לדעת על צביעת מטבח

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

המטבח הוא המקום הפעיל ושוקק החיים ביותר בבית. אנו נמצאים בו, יש שיאמרו 'לצערנו', זמן רב מידי, בין אם במהלך הארוחות, הבישולים וגם סתם כך. כל אלו מביאים את המטבח עצמו להישחק משימוש, לדהות ובעיקר להתלכלך. 

בניגוד לשאר חלקי הבית, הבישולים במטבח גורמים לו להיות אפוף באדים, בלחות, בכתמי שמן ולכלוכים אחרים, הן על הקירות, הן על החיפויים והן על הארונות. אין זה פלא שכולנו חולמים כל העת על מטבח חדש, נקי ומעוצב. כמובן, שרכישת מטבח חדש היא עסק יקר מאוד ובוודאי שאי אפשר לעשותה בכל כמה שנים בודדות.

לכן, הולכת ומתפתחת החלופה שרבים מאמצים: צביעת מטבח. צביעת המטבח, בין אם רק ע"י צביעה של הקירות ובין אם נצבע גם את דלתות הארונות, מעניקה למטבח מראה חדש ורענן ואף נותנת לנו אפשרות לשדרג ולעצב אותו לפי טעמינו ובעצם להשיג מטבח חדש, בלי להוציא כסף רב.

צבעי לצביעת בית ב{HEBROW}

צביעת קירות המטבח

כאמור, קירות המטבח סובלים מלכלוכים רבים וקשים. רוב הכתמים הם גם שומניים וקשה עד בלתי אפשרי להסירם. מהר מאוד, המטבח מקבל מראה מוזנח ואף כזה שאינו עושה חשק ותאבון- דברים חשובים במטבח. כאשר אנו מדברים על צביעת מטבח וקירותיו, איננו מתכוונים רק להעברת מברשת צבע. נדרשת גם עבודת הכנה, תיקון, ייבוש רטיבויות או קילופים, כתוצאה מהלחות וכן עבודות שפכטל, במידה ונדרש.

ככלל, בגלל שהמטבח הוא חלל בו אנו מבלים זמן ניכר, יש להתייחס בתהליך הצביעה גם להתאמה מול הריהוט שבו, גוון הארונות וכן הרצון להפוך אותו למואר ולא אפלולי. מומחי הצבע והעיצוב בחברת הצביעה יכולים לעזור בכל נושא התאמות הצבע ומומלץ להיוועץ עימם.

צביעת הארונות

כן, שמעתם נכון. בעבר, חידוש המטבח היה כרוך בבניית הארונות מחדש או החלפת הדלתות באחרות. כיום, ניתן להעניק למטבח מראה חדש לגמרי רק ע"י צביעת דלתות הארונות. ארונות המטבח הן "הרהיט" הגדול ובעל הנוכחות הרבה ביותר בבית ושדרוג שלהם, ישנה את כל החוויה העיצובית בבית וישפיע על מראהו. התהליך עצמו, במפתיע, חסכוני במיוחד, שכן החלפת המטבח כולו- יקרה מאוד, אך באמצעות צביעה תוכלו להשיג את אותו אפקט בסכומים פעוטים.

חומרים שונים, טכניקות שונות

אין זה משנה ממה עשויים ארונות המטבח שלכם. בין אם הדלתות עשויות עץ מלא, מצופות פורמיקה או כל חומר אחר, ניתן ע"י הצביעה לתת מראה עדכני וחדש. יחד עם זאת, למרות קלות הענקת המראה החדש והמחיר הנוח, אין מדובר בעבודה פשוטה והיא דורשת דיוק רב, עבודות הכנה, מקצועיות וניסיון רב. כך שלמרות שניתן לעשותה גם באופן עצמי, המטבח אינו מקום להתנסות בו ומומלץ להיעזר, לפחות בנושא צביעת מטבח, בחברת צביעה מקצועית. 

את הצביעה עצמה ניתן לעשות בכמה טכניקות. ישנה הצביעה בתנור, אשר דורשת פירוק של דלתות המטבח ושליחתם לצביעה בחדר מיוחד, ישנה צביעה בהתזה וישנה צביעה אומנותית או ידנית, הנעשית במטבח עצמו, בעוד הדלתות נשארות במקומם ועדיין המטבח מקבל פנים חדשות ורעננות.

שמירה על הסביבה וניקיון

בניגוד לצביעת חדר, בו ניתן להרחיק את הרהיטים ואלמנטים אחרים מן הקירות הנצבעים, את המטבח- קשה להזיז. לכן דרושה הקפדה על דיוק ושמירה על ניקיון הסביבה. אין לנו רצון שצביעת המטבח תפגום בשיש, הכיורים, בברזים וכד' ולכן, יש להקפיד על הכנה לפני צביעת המטבח וניקיון קפדני אחריו. דרשו זאת בהסכם עם חברת הצביעה.

ככלל, ובוודאי בצביעת מטבח, מומלץ לקבל המלצות ולהתבונן בעבודות קודמות של חברת הצביעה על מנת לבדוק את איכותה וכן, גם לקבל רעיונות לעיצוב.

מחיר צביעת מטבח

צביעת מטבח כאמור, מסובכת מעט יותר מצביעת חדר רגיל. המחיר של צביעת מטבח, משתנה על פי היקף העבודה, משימות ועבודות ייחודיות שיש לבצע (כמו פירוק אלמנטים, תיקונים וכד') וכן סוגי הצבעים. בדרך כלל, עלות צביעת קירות במטבח סטנדרטי, יעמוד על החל מ-1000 ₪. צביעת דלתות הארונות עולה כ-300 ₪ לדלת, תלוי כמובן בסוג הצביעה והאם נדרש פירוק או לא. בכל מקרה, צביעת הארונות אינה תלויה בצביעת הקירות ולהפך וניתן לבצע רק אחד מהם.

המרכז לצביעת מטבח הינה חברת צבע, שיפוץ וחידוש של דירות ומטבחים עם ניסיון רב ומקצועיות מוכחת. נשמח לעמוד לרשותכם ולהציע לכם, צביעת מטבח מחדש שתכניס שינוי לחייכם.

צרו קשר לייעוץ ומחירים
אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!