צביעת דירה בסוף שכירתה, האם קיים חוק בנוגע לכך?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

בין אם אתם מעוניינים לשכור דירה או להשכיר דירה, אתם צריכים להיות מודעים לחוקים במדינת ישראל. בתור שוכרים וגם בתור משכירים, אתם כפופים לחוקים שאותם מומלץ להכיר לפני חתימה על חוזים. מאחר שכשהחוזה כבר חתום, יש לו תוקף חוקי. אם כך, בואו נדבר על חוזי דירות.

אם לוקחים את הדוגמה של ערים גדולות כמו תל אביב, הרי שדירות בערים כאלו מתפנות ומאוכלסות מדי יום. האם זה אומר שבכל יום דירות נצבעות מחדש? ובכן, לא. לפחות לא לפי החוק. החוק לא מחייב אף אחד לצבוע דירה, לא משנה אם הוא שוכר או משכיר דירה. מה כן, אם בחוזה שלכם כתוב שאתם צריכים להשאיר אחריכם דירה צבועה, אתם צריכים לעמוד בכך. הנה כמה דגשים לגבי צביעת דירה שכורה ונכס שכור.

מה יקרה אם לא תצבעו דירה בתום השכירות?

לא יקרה שום אסון, אבל כן יהיה אפשרי לעמוד משפטית על כך שתשלמו את החוב שלכם. אם הצבעי גבה סכום של 1,500 ₪, בעל הבית יוכל לגבות את הסכום הזה ממכם מבחינה משפטית. כל עוד אתם חתומים על כך שאתם אמורים להשאיר אחריכם דירה צבועה, יהיה עדיף באמת לפעול כך. מה עוד צריך לדעת לגבי צביעת דירה שכורה בסוף שכירות וסוף חוזה?

חשוב לדעת, אם כבר, אז החוק עומד בדרך כלל לצד השוכרים ולא לצד המשכירים. אם מישהו אמר לכם שישנו חוק אדר נקרא חוק צביעת דירה, סביר להניח שהוא התכוון לכך שעל המשכיר של הנכס (בעל הנכס) למסור לידיו של השוכר נכס ראוי למגורים.

מי אחראי על תיקון ליקויים בנכס לפי החוק?

בכל מקרה שבו ישנם ליקויים או תיקונים שיש צורך לתקן, על בעל הנכס לעשות זאת ברגע שנכנס דייר חדר לחוזה חדש, או לחוזה קיים. יחד עם זאת, ישנם חריגים. אם דייר נכנס לחוזה קיים וישנם ליקויים בדירה, צריך לבדוק מה כתוב בחוזה.

ייתכן שכתוב בחוזה כי על הדייר לתקן את הליקויים לפני שהוא עוזב את הנכס. במקרים אלו, בעל הדירה יחייב על פי החוזה את השוכר שעוזב את הנכס – לתקן את הליקויים. בסופו של דבר, חשוב מאוד להיות מודעים לזכויות שלכם, אך גם לחובות כמובן.

דייר שעוזב דירה באמצע חוזה צריך לצבוע אותה?

אם אתם עוזבים דירה באמצע החוזה ואל סיימתם אותו, רוב הסיכויים שאתם תצטרכו לצבוע את הדירה מחדש על פי החוזה החתום. אם לא חתמתם על סעיף כזה (נדיר), אז תוכלו לעזוב את הדירה מבלי שתצטרכו לצבוע אותה.

ודבר אחרון שחשוב לדעת, שימו לב, ישנם בעלי דירות אשר מחייבים את שוכרי הנכס לשכור שירותי צבעים מקצועיים. במילים אחרות, לא תוכלו לצבוע את הדירה במו ידיכם (אם שקלתם לחסוך עלויות). בסופו של יום, בהחלט אפשר להבין א בעלי הנכס.

האם כדאי להזמין צבעי מקצועי עבור צביעת דירה בסוף שכירות?

בשורה התחתונה, לפעמים עדיף לשלם כמה שקלים על שירותו של איש מקצוע ולהיות עם ראש שקט. צביעת דירה בעזרת טופ שיפוצים עשויה להיות זולה משמעותית. בסוף שכירות מצריכה עבודה מקצועית. אם אתם לא הכי בקיאים בשיטות הצביעה השונות, אנחנו נמליץ לכם לקבל סיוע מקצועי.

הכי חשוב, תסיימו את תקופת השכירות בצורה יפה. אל תשאירו מאחוריכם סכסוכים עם בעלי דירות שהחוזה עמם הופר בנסיבות כאלו ואחרות. אם יש צורך לצבוע דירה בסוף שכירות ואתם גם חתומים על כך בחוזה, תעשו זאת.

צרו קשר לייעוץ ומחירים
אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!