סוגי הנמכות תקרה

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

סוגי הנמכות תקרהסוגי הנמכות תקרה

הנמכות תקרה מתבצעות בעקבות שיקולים שונים בבתים רבים. אלו יכולים להיות שיקולים עיצוביים או שיקולים פרקטיים שונים הנובעים מרצון לפתרון יעיל בהסתרת תשתיות כמו חשמל, צינורות ועוד. במאמר הבא נרחיב על סוגי הנמכות תקרה, כיצד הם מתבצעים ומתי. 

 

אילו סוגי הנמכות תקרה קיימים?

  • הנמכות תקרה מגבס

הנמכת תקרה מגבס נחשבת לפתרון היעיל ביותר עבור הנמכת תקרה. הגבס הוא חומר גלם פשוט וקל לשימוש והוא מאפשר מגוון אפשרויות עיצוביות שונות. 

יש שני סוגי הנמכת תקרת גבס- 

תקרת גבס קבועה- לא ניתנת לפירוק. מורכבת מלוחות גבס המשולבים עם חומרי בידוד מתאימים. תקרה מסוג זה משמשת להסתרת תשתיות ולעיצובים דקורטיביים.

תקרת גבס פריקה- ניתנת לפירוק בקלות. תקרת גבס פריקה אינה מורכבת מלוחות הגבס הרגילים אלא מאריחי גבס שמורכבים על התשתית על ידי הרכבה רכה שניתנת להסרה בקלות. תקרת גבס פריקה מזכירה תקרה אקוסטית בה כל אריח ניתן לפירוק באופן עצמאי. נפוצה בעיקר במשרדים ובחללים המצריכים גישה פשוטה למערכת החשמל ולתשתיות השונות. 

קיימים שני סוגים עיקריים של הנמכות תקרה מגבס:

  • הנמכת תקרה תלויה

השיטה הרגילה להנמכת תקרה, נפוצה במיוחד עבור הנמכות תקרה למזגנים מאחר והיא יעילה במיוחד במעברים צרים בהם מותקנים המזגנים. בשיטה זו הנמכת התקרה מתבצעת על ידי חיבור התקרה הנמוכה לתקרה הקיימת בקצוות. בשיטה זו התקרה המונמכת נראית כאילו היא תלויה מהתקרה הקיימת. את התקרה התלויה תוכלו לבחור במגוון צורות לפי טעמכם האישי ולפי העיצוב שתרצו (עגולה, מרובעת, משולשת ועוד). 

 

  • הנמכת תקרה צפה

השיטה הנפוצה ביותר להנמכת תקרה לצרכים של תאורה או עיצובים מיוחדים. משמשת בעיקר לצרכי תאורה או לצרכים עיצוביים, מאחר והיא נחשבת לאלגנטית. בשיטה זו, התקרה המונמכת נראית מנותקת מקצוות התקרה הקיימת ולכן מעניקה לתקרה מראה של ריחוף. כמו התקרה התלויה, גם את התקרה הצפה ניתן לעצב בשלל דרכים ובכל צורה שתבחרו- תקרה עגולה, משולשת, מרובעת ועוד. 

קרא עוד: קרניז גבס בסלון

  • הנמכות תקרה אקוסטית

השימוש בתקרה אקוסטית נפוץ בעיקר במבנים ציבוריים. התקרה האקוסטית עשויה מחומרי גלם ידידותיים ובטיחותיים, כאשר ברוב המקרים יהיה מדובר בתקרה אקוסטית מינרלית. קיימים סוגים שונים של אריחים לתקרות אקוסטיות. 

התקנתה של התקרה האקוסטית נחשבת לפשוטה וזולה יחסית ומאפשרת להמשיך את השגרה במבנה בו היא מותקנת. עם זאת יש לקחת בחשבון כי חומרי הגלם לא זולים במיוחד אך נחשבים איכותיים מאוד. ניתן לבחור בין תקרה אקוסטית חצי שקועה לבין תקרה אקוסטית מונחת. 

 

  • הנמכות תקרה על ידי לוחות צמנט

גבס צמנט מאפשר למרוח עליו חומרים שונים כמו חומרי איטום. מסיבה זו הנמכת תקרה על ידי צמנט נחשבת לפתרון המושלם עבור חדרים בהם יכולה להיווצר רטיבות, כמו בחדר האמבטיה. 

לוחות הצמנט מגיעים מוכנים למריחת חומרי האיטום וכל מה שיש הוא להתקין אותם. הרכבתם של לוחות אלה מצריכה אנשי מקצוע מומחים שיודעים לבצע את ההתקנה. 

לוחות צמנט מאפשרים עיצובים מיוחדים הכוללים גופי תאורה וספוטים מוסתרים. 

הנמכות תקרה מתבצעות במקרים שוניםסוגי הנמכות תקרה- באילו מקרים

הנמכות תקרה מתבצעות במקרים שונים ומשיקולים שונים- עיצוביים או פרקטיים. ריכזנו לכם את המקרים המרכזיים בהם יהיה צורך בהנמכות תקרה-

  • עיצוב- אחד המקרים המרכזיים בהם יבצעו הנמכות תקרה הוא כאשר מעוניינים לעצב את התקרה בדרכים מיוחדות. לשם כך, ניתן לבחור בכל אחד מסוגי הנמכות התקרה שציינו מעל. במקרים רבים אנשים יבחרו בהנמכת התקרה בשיטת התקרה הצפה על מנת להעניק לתקרה מראה ייחודי ומרחף. כמובן שתוכלו לבחור בכל אפשרות אחרת על פי טעמכם האישי ולעצב בצורות ייחודיות. לדוגמא, תקרה עם פינות עגולות והוספה של ספוטים ייחודיים שיבצבצו משולי התקרה. 
  • הנמכת תקרה למזגן- התקנה של מזגן היא אחד המצבים הנפוצים ביותר בהם יש צורך לבצע הנמכת תקרה. כיום, המודעות לעיצוב הבית גברה מאוד. אנשים רבים בוחרים להסתיר את המזגן ולהעניק לבית מראה נקי ואסתטי יותר. לשם כך, קיימות דרכים רבות שמאפשרות להסתיר את המזגן ביניהן הסתרה של המזגן בתוך ארון מיוחד או מזגנים נסתרים ייעודיים. דרך נוספת להסתרת המזגן היא הנמכת תקרה למזגן. ניתן לבצע הנמכת תקרה הן למזגן רגיל והן למזגן מיני מרכזי.
  • חיפוי תקרה- מקרה נוסף בו ניתן לבצע הנמכת תקרה הוא כאשר מעוניינים בחיפוי תקרה. על מנת לבצע חיפוי לתקרה ניתן לבצע הנמכת תקרה על ידי לוחות גבס. ניתן לבצע חיפוי תקרה על תקרת עץ, בטון או כל חומר אחר. חיפוי תקרה על ידי גבס היא שיטה פשוטה ויעילה שמאפשרת לחפות שטחים גדולים במהירות וללא לכלוך. 
  • הנמכת חללים גבוהים- יש חללים גבוהים במיוחד שיכולים להעניק תחושת ניכור. על מנת להפוך את החלל הגבוה לחמים ושימושי אחת האופציות הבולטות שעומדות לפניכם היא לבצע הנמכת תקרה. הנמכת התקרה מתבצעת בקלות. ניתן לקבוע את גובה התקרה לפי הרצון שלנו. הנמכת חללים גבוהים נפוצה בעיקר במבנים תעשייתיים והיא מאפשרת משחק עם הגבהים של התקרה, מה שתורם רבות גם לעיצוב החלל. 

קרא עוד: מחיר לקרניז גבס

צרו קשר לייעוץ ומחירים
אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!