מדעי המדינה או מדעי ההתנהגות

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

מדעי המדינה ומדעי ההתנהגות הם תארים הנמצאים בעלייה בשנים האחרונות, ובגלל החפיפה הקלה בנושאי הלימוד כשמדובר בלימודים גבוהים של הנושאים הללו, צעירים רבים היום מתקשים לבחור בין 2 התחומים. אז מה זה מדעי המדינה באמת? מה אפשר לעשות עם תואר במדעי ההתנהגות? ואיך לעזאזל נדע האם אנחנו מתאימים ללימודי מדעי המדינה או ללימודי מדעי ההתנהגות? יצאנו לבדוק..

 

מדעי המדינה

מדעי המדינה רחוקים מלהיות תחום חקר חדש. התחום מתועד כבר מימי יוון העתיקה כאשר גדולי הפילוסופים, כמו קיקרו ואפלטון, דנו בשבריריות של החברה ובתאוריות פוליטיות קדומות והיו ממייסדי תחום החקר המרתק הזה. כיום בלמידת התחום המודרני נתעסק בעיקר בתאוריות פוליטיות בנות ימינו ואף ניגע בתחומים שונים כמו: פסיכולוגיה, יחסים בינלאומיים, סוציולוגיה ועוד תחומים מרתקים אחרים.

לאחר השלמת התואר ניתן ליישם אותו במספר כיוונים שונים, רבים נוהרים לתחום הפוליטיקה, אך אחרים יבחרו בעבודה במשרד הביטחון או משרד החוץ בהתאם לכישורים האישיים שלהם.

 

מדעי ההתנהגות

מדעי ההתנהגות הם אוסף של תחומים שונים המתרכזים לבסוף בטבע התנהגותם של בני האדם. בלימודים הגבוהים למדעי ההתנהגות תחקרו מגוון תחומים כמו: סוציולוגיה, פסיכולוגיה, אנתרופולוגיה ורבים אחרים. מדעי ההתנהגות הוא תואר המיועד לאנשים המעוניינים להתמקצע בעולם משאבי האנוש או שמא רוצים להמשיך לתואר שני בפסיכולוגיה ורוצים להתחיל מנקודה אחרת.

ההשתלבות בעולם העבודה לאחר התואר יכולה לפתוח דלתות מגוונות, החל מהתמחות במשאבי אנוש והתנהגות ארגונית ועד התמחות בפסיכולוגיה.

 

ההבדל ביניהם

כאשר אתם מתלבטים בין תואר במדעי המדינה לבין תואר במדעי ההתנהגות, קריטי שתזכרו שאם כי תחומי הלימוד חופפים במרביתם, התחומים שלבסוף התואר מתרכז אליהם הם כמעט מנוגדים אחד לשני.
ולכן קריטי שתשאלו את עצמכם 2 שאלות:

 

מי אני בתור בן אדם?

שאלה קצת גדולה אז נשתדל שלא להכניס אתכם למשבר קיומי. אבל במבט פנימי על עצמנו אנחנו יכולים להבחין די בקלות מי אנחנו. האם בכל מפגש משפחתי אתה רב עם דודה על זה ששמה מח"ל בקלפי? או שבכלל בני הדודים מתייחסים אלייך בתור הפסיכולוגית המשפחתית?

 

איזה עבודה היא עבודת החלומות שלי?

רובם המוחלט של הסטודנטים לא נכנסים ללימודים גבוהים כדי להעשיר את הידע, אלא כדי ביום מן הימים, להגיע לעבודה עליה חלמו. אז מה הוא החלום שלכם? להיות ראש הממשלה הבא של מדינת ישראל? או אולי להיות ראש משאבי אנוש בגוגל?

 

לסיכום

אמנם התחומים חופפים במקצת, שכן בשתי התחומים נלמד פסיכולוגיה סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, אבל התוצאה הסופית שלהם שונה מאוד! כאשר אנחנו חושבים על תואר ללימודים גבוהים אנחנו לא מסתכלים עליו בתור חוג העשרה נחמד, אלא מסתכלים על המקצוע אותו נרצה לעשות בסופו של היום. כאשר אנחנו מסתכלים על המקצועות השונים המגיעים בעקבות התואר נהיה פשוט בהרבה להבין האם אנחנו אנשים של מדעי המדינה, או מדעי ההתנהגות.

צרו קשר לייעוץ ומחירים
אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!