שיפוץ בניין הסכמת דיירים

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

מה עושים כאשר יש צורך בשיפוץ של הבניין אך לא כל בעלי הדירות מסכימים לשלם? איך פותרים מצבים בהם הדיירים אינם מצליחים להגיע להסכמה בדבר היקף השיפוץ, סגנון העיצוב או העלויות? המשיכו לקרוא ותקבלו תשובות.

שיפוץ בניין הסכמת דיירים מלאה וחלקית

מחלוקות בין דיירים נפוצות בבניינים קטנים וגדולים כאחד. עקב פערים ביכולת הכלכלית ובהעדפות האישיות, יהיו דיירים שיפעלו במרץ לטובת שיפוץ הבניין בעוד אחרים יסרבו בתוקף לכל עבודת שיפוץ שכרוכה בתשלום נוסף. הבשורה הטובה היא שאפשר לפתור את הבעיה ולקדם פרויקטים של שיפוץ עם הסכמה חלקית של הדיירים. אפשרות נוספת תהיה ניהול משא ומתן עם הדיירים הסרבנים עד להרכבת תכנית שמוסכמת על כל הדיירים.

שיפוץ בניין הסכמת דיירים – מתי היא נדרשת?

מגורים בבניין משותף יוצרים מצב בו חלק מהתשתיות והמבנה נמצאים בבעלות משותפת. אותו רכוש משותף ששייך לכל דיירי הבניין מתוחזק על ידי כלל הדיירים במסגרת תשלומי ועד הבית. אחת לתקופה, המערכות והמבנה זקוקים ליותר מתחזוקה שוטפת. כך למשל, יש לטפל מעת לעת בסתימות במערכת הביוב, תקלות במערכת החשמל או במעלית, מפגעי חרקים או מכרסמים, ליקויים במבנה ועוד. בעבור תיקונים ושיפוצים אלו נהוג לגבות מהדיירים סכום כסף נוסף פרט לתשלום החודשי הקבוע שמועבר לקופת ועד הבית.

מה עושים במקרים של אי הסכמה?

בעולם מושלם תצליחו לקבל את הסכמת כל הדיירים בעבור השיפוץ. אך במבחן המציאות ישנם מעט מאוד מקרים בהם זה כך. גם כאשר מדובר בשיפוץ הכרחי של מערכת ביוב שעולה על גדותיה או מעלית תקולה – לא כל הדיירים יסכימו בהכרח לבצע את השיפוץ. לרוב, המחלוקת או אי ההסכמה ינבעו מהעלויות הכספיות. כאשר ישנה אי הסכמה של הדיירים הצעד הראשון יהיה הפרדה בין עבודות שיפוץ הכרחיות לבין עבודות שיפוץ קוסמטיות.

האם אפשר להכריח את הדיירים לשלם?

חוק המקרקעין במדינת ישראל מחייב את כלל הדיירים בהשתתפות במימון הוצאות תחזוקה נחוצות בעבור הרכוש המשותף. במקרים בהם דיירים בבניין שלכם מסרבים לממן הוצאות חיוניות להחזקה תקינה של הבניין יש לכם לזכות להגיע כנגדם תביעה. אך טרם אתם מגישים תביעת שיפוץ בניין הסכמת דיירים חלקית כדאי לנסות לפתור את הדברים ביחסי שכנות טובה. נציין שבעבור עבודות שיפוץ קוסמטיות שאינן הכרחיות לא ניתן יהיה להפעיל את החוק ולהכריח את בעלי הדירות לשאת בתשלום בניגוד לרצונם.

מתי אפשר להגיש תביעה?

תביעת שיפוץ בניין הסכמת דיירים שיפוץ בניין חלקית תוכלו להגיש במקרים בהם נדרש שיפוץ עקב מצב הנדסי רעוע. תביעות מוגשות כאשר דיירים מסרבים לקחת חלק במימון תקלות ביוב, תקלות חשמל ועבודות חיזוק ליסודות הבניין. ישנם מקרים בהם גם עיצוב הפנים של הלובי או המעלית יאושר כפעולה הכרחית לטובת שימור ערכו של הנכס. המפקח שמקבל את הפניות בוחן כל תביעה באופן אישי ופוסק לכאן או לכאן בהתאם לחוות דעת מקצועיות.

ישנה דרך לכפות על כלל דיירי הבניין לממן שיפוצים הכרחיים אך תמיד נעדיף למצוא את הדרך להגיע להסכמה ושיתוף פעולה מלא.חברת אורגד לשיפוץ בניינים משותפים

צרו קשר לייעוץ ומחירים
אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!