שיפוץ חדר מדרגות – כל מה שצריך לדעת לפני שיפוץ

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

חדר המדרגות שלנו, אולי נראה לנו לעיתים כדבר נסתר או נחבא שאיש אינו שם אליו לב. אך למעשה, חדר המדרגות ואין זה משנה אם הוא בבית משותף או בבית הפרטי שלנו, הוא אחד החדרים המרכזיים בכל מבנה. זהו החדר עם הכי הרבה תנועה בתוכו, עם מספר האנשים הגבוה ביותר וכן החדר עם הכי הרבה מגע של האנשים עם האלמנטים שבתוכו. כתוצאה מכך, קיימת שחיקה רבה ומתחדדת החשיבות של שיפוץ חדר מדרגות.

שיפוץ חדר מדרגות משותף

מהם הנזקים המחייבים שיפוץ חדר מדרגות?

ניתן לחלק את הדרוש תיקון ושיפוץ ל- 3 תחומים: ראשית, התחום הנוגע לאסתטיקה. קירות מקולפים, כתמי לכלוך וידיים על הקירות, מדרגות שבורות וסדוקות, סימני מכות בטיח, כתוצאה מהתנגשות משאות ועצמים בקירות, מעקות ישנים ועם חלודה ועוד.

התחום השני קשור בבריאות שלנו והוא כולל מפגעים בריאותיים, כתוצאה מהשארת לכלוך וזוהמה בחדר המדרגות המשותף, רטיבויות בקירות, סדקים, המאפשרים למזיקים להיכנס וכן עובשים הנפוצים מאוד בחדרי מדרגות ומזיקים לאנשים הסובלים מאלרגיות, קשיי נשימה, נשים בהריון ועוד.

התחום השלישי והחשוב ביותר, הוא התחום הבטיחותי. העלייה והירידה בחדר המדרגות נעשים בצורה מהירה ולעיתים באפלה. לפיכך, מפגעים בטיחותיים לאורך כל המדרגות מסוכנים ביותר. עם מעקה חלוד אפשר לחיות אבל מעקה שבור או שחסרים בו כמה מקטעים- הוא סכנת נפשות. כנ"ל גם גופי תאורה שבורים, ארונות חשמל פרוצים, חוטי חשמל חשופים, מדרגות שבורות היכולות לגרום לנפילות ומעידות ועוד ועוד דברים, שחובה לטפל בהם בהקדם האפשרי.

ראו גם: צביעת קירות פנים

מה עושים בעת שיפוץ חדר מדרגות?

כמובן שניתן לשפץ רק מפגע נקודתי, אך הדבר לא תמיד כדאי ומשתלם. זאת משום, ששיפוץ מקיף פעם אחת, יחסוך שיפוצים משמעותיים ויקרים יותר בעתיד, בשל מפגעים שגדלו כתוצאה מהזנחה. 

ההמלצה היא לצבוע  ולנקות את הקירות בסיד או בצבעים אקריליים ולתקן רטיבויות אחת לשנה. כמו כן, מומלץ לאטום סדקים, לבצע תיקוני שפכטל במקומות שבהם הקירות ספגו מכות,  להחליף חיפויים שבורים, להתקין ולסדר מדרגות חסרות או שבורות, לצבוע ולחדש את המעקות, לבדוק ולשפץ במידת הצורך את הארונות והאלמנטים האחרים הקשורים לחשמל ועוד דברים נדרשים.

מהי עלות שיפוץ חדר מדרגות?

עלות שיפוץ חדר מדרגות נקבעת על פי היקף העבודה, מספר הקומות בחדר המדרגות, ואופי הדברים שאותם יש לשפץ. שיפוץ חדר מדרגות הכולל צביעה בלבד, ינוע החל מ- 800 ₪ לקומה, לצביעה מקצועית בעזרת חומרים איכותיים (והזהרו מחברות וקבלנים שרק "מכסים" ולא צובעים).

חשוב לזכור, כי ההוצאה על שיפוץ חדר המדרגות אינה מוטלת רק עליכם אלא אמורה להתחלק בין כלל הדיירים ולכן העלות היחסית לכל אחת- נוחה. בנוסף, במקרים רבים, סכום בגין שיפוץ עתידי , כבר נגבה מכם, במסגרת מיסי ועד הבית.

'המרכז לצביעת דירות', הינה חברת צביעה ושיפוצים מובילה, מנוסה ומקצועית. מאחורינו אלפי דירות שהשתדרגו על ידנו ונשמח להציע גם לך הצעה אטרקטיבית על שיפוץ חדר מדרגות בבניין שלך.

שיפוץ חדר מדרגות בבית משותף

ישנה נטייה לזלזל בצורך של שיפוץ חדר מדרגות בבית משותף. לכאורה, הצדק עם המזלזלים. אלא שבחינה מעמיקה, מגלה ששיפוץ חדר מדרגות בבית משותף הוא אינטרס של כל אחד מבעלי הדירות ולא משנה באיזו קומה.

ולמה זה כל כך חשוב? משום שכשמו כן הוא: חדר משותף לכולם. וככזה, חדר המדרגות הוא החדר עם התנועה הרבה ביותר בבניין וככזה, הוא יוצר שחיקה ומפגעים רבים ומנגד, כמויות אנשים גדולה היכולה להינזק. אמת, אתה גר בקומה חמישית ופחות מפריע לך, שקיימת מדרגה שבורה בקומה הראשונה. אך האם תשנה את דעתך, אם תדע שהבן שלך עלול ליפול, בדיוק שם כאשר הוא ימהר לרוץ למטה בדרכו לשחק?

שיפוץ חדר מדרגות

ומה בדבר הטענה של: "יש מעלית. אז למה להשקיע בחדר מדרגות"? אז נכון, אומנם יש מעלית, אבל מחקרים הוכיחו, שעד ארבע קומות, הדיירים ועוברי אורח, דווקא מחלקים את השימוש שווה בשווה בין מעלית למדרגות, בעיקר מסיבות של בריאות וכושר גופני. בנוסף, הידעת? בישראל יש מאות אלפי בנינים בלי מעלית כלל. עבור מליוני אנשים המתגוררים בהם, שיפוץ חדר מדרגות בבית המשותף הוא חשוב וקריטי.

מה כולל שיפוץ חדר מדרגות בבית משותף?

השיפוץ יכול לכלול דברים בסיסיים בלבד, במידה ומצב חדר המדרגות טוב, כגון צביעת הקירות, הסרת חלודה וצביעת המעקה ועבודות שפכטל במקום שהקירות ספגו מכות כתוצאה מהעלאת חפצים בחדר המדרגות. דברים משמעותיים יותר הם טיפול בקירות מתקלפים, איתור נזילות וטיפול ברטיבויות, ניקוי מרבצי עובש, סתימת סדקים ואטימת פתחים הקוראים למזיקים ורמשים ותיקון והחלפת חיפויים.

דברים חשובים אף יותר, הם סידור ובדיקת בטיחות לאלמנטים מסוכנים, כמו גופי תאורה שבורים, חוטי חשמל חשופים, ארונות חשמל פרוצים, החלפת מעקות ישנים, מתנדנדים ושבורים והחלפת מדרגות שבורות או חסרות, בכאלו תיקניות, כדי למנוע נפילות.

ראו גם: כמה עולה לצבוע חדר?

עלויות ועל מה יש להקפיד? 

שיפוץ חדר מדרגות בבית משותף הוא ייחודי וכולל שלל פעילויות ואלמנטים הדורשים שיפוץ, האופייניים רק  לבית משותף. כך שאם אתה 'הנדימן' ורוצה להתנדב ולשפץ לבדך באופן עצמאי עבור כולם, נעריך אותך מאוד אבל גם נגיד לך שתחשוב על זה שנית. העבודה עצמה היא רבה ודורשת ידע ומומחיות בכמה מקצועות וטכניקות (צביעה, מסגרות, חשמל, בינוי ועוד), דורשת כלים ייעודיים וכן כרוכה באלמנטים בטיחותיים רבים. מנגד, דרוש שיפוץ ואל תחכה שוועד הבית יתעורר מעצמו.

יש לזכור, כי עלות שיפוץ חדר מדרגות בבית משותף, לא תגרור מועקה כספית. הקפידו לעשות מידי שנה שיפוץ וכך לא תיצרו הזנחה מתמשכת, שתגרור בסופו של דבר עלויות והוצאות כבדות יותר. חשוב מאוד גם להקפיד על התקשרות עם חברת צביעה ושיפוצים מקצועית ומיומנת. ממש כמו בעת בנית בית, יש לדאוג לשקיפות וכי יינתן לכם לעיין ברשימת החומרים בהם נעשה השיפוץ ובטכניקות השונות. 

קבלו המלצות על החברה ובררו אודותיה. תחום השיפוץ והצביעה, לצערנו, סובל מחוסר ברגולציה ולכן קיימים שרלטנים רבים. בדקו כי החברה מקפידה על לוחות זמנים. בבית פרטי, כשהשיפוצים נתקעים ואורכים זמן רב, סובלת רק משפחה אחת. שיפוץ חדר מדרגות בבית משותף שמגעגע ונתקע, גורם לצרות לעשרות משפחות. עלות השיפוץ  עצמו, נקבעת ונובעת מהיקף העובדה וסוגי עבודות השיפוץ הנדרשים. שיפוץ הכולל רק צביעה, יחל ב-800 ₪ לקומה. 

'המרכז לצביעת דירות', הינה חברת צביעת דירות ושיפוצים מובילה ומקצועית. צוות מומחי השיפוץ, הצביעה והבניה שלנו, ישמח לעמוד לרשותך ולייעץ לך בכל אשר תרצה. לנו באמת חשוב, שגם הדירה שלך וגם חדר המדרגות- יהיו משודרגים ונעימים.

ראו גם: צביעת חדר מדרגות משותף

 

צרו קשר לייעוץ ומחירים
אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!