צובעים לבד את התקרה בבית? זה המדריך שיעשה לכם סדר

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

החלטתם לצבוע את הבית בכוחות עצמך? גם אם צביעת קירות הבית התנהלה יחסית ללא תקלות, ייתכן מאוד שצביעת התקרה תביא עמה לא מעט מכשולים. טפטופי צבע על הרצפה והקירות, בחירה בצבע מתאים לתקרות, עבודה על סולם ומורכבויות רבות אחרות עשויות להפוך מה שנראה במבט ראשון כעבודה פשוטה, לאתגר לא קטן. כדי לעשות לכם סדר בראש ולהראות לכם שזה לגמרי אפשרי, כתבנו עבורכם את המדריך הזה. אז מהם השלבים הנכונים לצביעה? באילו אביזרים מומלץ להצטייד מראש? ולמה חשוב לשים לבד רגע לפני שמתחילים לצבוע? על כל אלו ועוד במדריך הבא.

במה שונה צביעת תקרה מצביעת קירות הבית?

בגדול, ניתן להתייחס לצביעת תקרה כמו לצביעת קירות הבית במובנים רבים. ההבדל הכי משמעותי הוא כוח הכבידה הפועל על הצבע בתקרה ובעבודה בגובה. במהלך עבודת הצביעה צבע עלול לנזול אל הקירות או לטפטף על הריהוט או הרצפה תחתיו. לכן, יש להתכונן מראש ולפנות רהיטים מהחדר או לכל הפחות לרכזם ולעטוף אותם בניילון מתאים. על השלבים הנוספים בצביעה, תוכלו לקרוא בהמשך.

האביזרים שאתם צריכים

  • יריעות ניילון לכיסוי רהיטים ורצפה
  • רולר המחובר למוט ארוך שיאפשר לכם להגיע בנוחות לתקרה
  • מגש לצבע
  • צבע סיד
  • מסקינג טייפ המיועד לקיר שיתחום את גופי התאורה ומסגרת התקרה, שצבע לא יעבור לקיר
  • שפכטל למילוי חורים במידת הצורך ונייר שיוף להסרת עודפי צבע ישנים ויישור
  • סולם שלבים איכותי, כזה שניתן להשעין על הקיר וגם להעמיד במרכז החדר

למה חשוב לשים לב לפני הצביעה?

אם אתם בוחרים לצבוע את התקרה לבדכם, יש כמה כללים שמומלץ לדבוק בהם ולהיות ערניים לגביהם, כדי להבטיח תוצאה סופית טובה יותר.

סימני עובש

תקרת הבית שלנו סופחת את כל הלחות והחום שבבית במשך השנה, מאחר והחום עולה למעלה. לכן, אם במקרה קיימת רטיבות בתקרה, סימני עובש או כל מפגע אחר הקשור לטמפרטורות או מערכות – מומלץ לפתור אותו לפני צביעת התקרה. יש מספר חללים בבית המועדים לכך: חדר האמבטיה, מטבח סגור ומרפסת מקורה. צבעי מקצועי ידע כיצד לאתר ולהתמודד עם המפגעים הללו ולבצע את העבודה הנדרשת על הצד הטוב ביותר.

 

סוג הצבע הנוכחי בתקרה

כדי למנוע התקלפות של הצבע לאחר כמה שבועות, חשוב לדעת באיזה צבע התקרה שלכם צבוע כעת. האם מדובר בסיד או בצבע אקרילי. יש לבחור בצבע זהה לצביעת התקרה מחדש כדי שהצבע ייתפס טוב יותר. אם אינכם יודעים, מומלץ להניח שכבת בונדרול לפני הצבע החדש, כדי לאפשר לו להידבק טוב יותר.

הכירו את שלבי הצביעה הנכונים

זה אולי נשמע פשוט – עולים על סולם, מעבירים רולר עם מאריך והופ – התקרה צבועה. אז זהו, שלא. יש כמה שלבים שמומלץ לדבוק בהם בסדר הנכון כדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר ותמנע תיקונים או צביעה מחדש.

לפני הכל – בטיחות

פינוי רהיטים שעומדים בדרך, בחירה בסולם בטיחותי ועמידה יציבה הם כלל אצבע. כמו כן, אם בני משפחה וילדים נמצאים בסביבה, כדאי לבקש מהם לא להיכנס לחדר כל עוד הצביעה נמשכת כדי שלא יהיו הסחות דעת במהלך עמידה על הסולם ובאופן כללי – במהלך העבודה.

כיסוי רהיטים

כדי להימנע מטפטוף צבע מהתקרה אל הריהוט או הרצפה, זה הזמן לכסות אותם בניילון/עיתונים/קרטונים ולשמור עליהם.

ערבוב ודילול הצבע

על פי הוראות יצרן, יש לפתוח את פח הצבע המתאים, לערבב ולדלל אותו. חשוב להקפיד שלא יהיו גושי צבע וניתן אף לסנן את הצבע בעזרת רשת מתאימה לפני ששופכים אותו למגש הצבע.

סימון גבולות התקרה

שימוש במסקינג טייפ מתאים לצביעה חשוב עבור סימון גבולות התקרה. הצמידו אותו לחיבור שבין הקיר לתקרה – הניחו אותו על הקיר, כמה שיותר צמוד לתפר. בנוסף, תיחום של גופי התאורה, הספרינקלרים וכל מה שקבוע בתקרה, כדי למנוע מעבר של צבע לקירות או לכלוך של פריטים וריהוט.

צביעה ברולר

הרגע הגדול הגיע – טבלו את הרולר כשהוא כבר עם מוט הארכה במגש הצבע ובצעו תנועות חוזרות על גבי התקרה. מומלץ לתכנן מראש כיצד תזוזו עם הסולם בחדר בו אתם עובדים כדי שהעבודה לא תהיה מסורבלת ותאלצו להתמודד עם נטיפי צבע מיותרים.

חשוב לזכור: אם אינכם בטוחים לגבי הצבע המקורי של התקרה – אם מדובר בסיד או צבע אקרילי, השתמשו בצבע מקשר לפני צביעת השכבה הראשונה.

תיקונים ושכבה שנייה

אם השכבה השנייה לא הביאה לכיסוי מלא של התקרה ונדרשת שכבה שנייה או ששמתם לב שיש לבצע תיקונים קטנים, בצעו אותם לפני השכבה השנייה. כך, תימנעו ככל הניתן מהבדלי גוון או צבע שיופיעו אם תבצעו תיקונים לאחר השכבה האחרונה.

לאחר ייבוש מלא

זהו, השלב הקשה מאחוריכם וכעת נותר להסיר את המסקינג טייפ ששמר על הקירות וגופי התאורה ולבחון את העבודה שלכם.

סדר וניקיון לאחר צביעה

השלב בו אתם מסירים את הניילונים מהריהוט מגיע לאחר ייבוש מלא של התקרה. אם הבחנתם בטפטופי צבע על הרצפה, נגבו אותם עם מטלית לחה לפני שיתייבשו. אם צבע הגיע גם לריפוד הספות או השטיחים, מומלץ לגשת לניקיון עם חומרים מתאימים כמה שיותר מהר.

אנחנו מקווים שבשלב הזה הצלחנו לעשות לכם סדר בראש בכל הנוגע לצביעת התקרה. אל חשש, אם זה מרגיש שזה קצת גדול עליכם, ניתן למצוא בקלות צבעים מקצועיים שישמחו לסייע לכם בצביעה ולבצע את הכל השלבים על הצד הטוב ביותר לתוצאה המושלמת.

 

צרו קשר לייעוץ ומחירים
אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!