עיצוב בית שמעלה את נכס הדירה: איך תעשו את זה?

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

 

עיצוב פנים של הבית נועד בראש ובראשונה לשפר את איכות החיים שלנו ואת שביעות הרצון שלנו בבית בו אנו גרים. יחד עם זאת, אי אפשר וגם לא נכון להתעלם מהעובדה, שכל פעולת עיצוב יסודית בבית מסייעת גם בהשבחת השווי הכלכלי שלו. השבחת ערך לנכסי נדל"ן באמצעות עיצוב היא פרקטיקה שכיחה מאוד ואולם חשוב מאוד לדעת איך לעשות את זה נכון, בעיקר עם העלאת ערך הנכס היא מטרה מרכזית בתהליך העיצוב כולו.

 

אז איך מעצבים את הבית לטובת העלאת ערכו?

ובכן, אם אתם יוצאים לפרויקט עיצוב הבית לטובת העלאת ערכו, הדבר החשוב ביותר שאתם צריכים להקפיד עליו הוא, שהתקציב המושקע בעיצוב הבית אינו עולה על תוספת השווי שתתקבל בתום הפרויקט. כדי להמחיש את הדברים ניקח שתי קיצוניות: צביעת בית היא פרקטיקת עיצוב שמסתכמת בכמה אלפי שקלים אך יכולה להעלות את שווי הבית ביותר מעשרת אלפי שקלים, במיוחד אם נעשתה צביעה מקצועית עם שכפטל ואולי גם צביעה אמנותית. לעומת זאת, שיפוץ הבית באמצעות עיצוב יוקרה המבוסס על פריטי עיצוב יוקרתיים מאוד, ללא ספק יעלה את ערך הבית, אך ייתכן שתוספת הערך עד תקרת הערך של הבית במיקום הספציפי תהיה נמוכה יותר מסך ההשקעה שלכם בפרויקט. על כן, חשוב תמיד לבדוק כמה אתם משקיעים וכמה תוספת שווי צפויה ההשקעה הזאת להעניק לכם.

 

ובכל זאת, עיצוב בית שמעלה את ערך הנכס – איך עושים את זה נכון?

אחרי שאמרנו את כל זה, בכדי לעצב את הבית באופן כזה שיפיק עבורכם מקסימום תוספת ערך, אתם רוצים לנהל את העיצוב כפרויקט מקצועי מא' ועד ת'. זה אומר שאת העיצוב אתם לא עושים בעצמכם ואתם גם לא עושים אותו בצורה נקודתית והדרגתית, אלא בצורה מקצועית ומרוכזת שמיועדת לשדרג את הבית כולו בבת אחת. עיצוב כזה חייב להישען כל עקרונות עיצוב מקצועיים, להיות מלווה באיש מקצוע כדוגמת אדריכל או מעצב פנים, להתבסס על סגנון עיצוב אחיד שבא לידי ביטוי בכל רחבי הבית ולקחת בחשבון לא רק את החלל הפנימי של הבית אלא גם את מעטפת החוץ שלו, את דלת הכניסה (למשל אם אתם מעצבים בית בסגנון כפרי אז תבחרו גם דלתות כניסה אלומיניום דמוי עץ), את החלונות ואת מרחבי החוץ שמקיפים את הבית.

ככל שהעיצוב יכלול יותר אלמנטים במבנה וככל שהוא יבוצע בצורה יותר מקצועית, מחושבת ומסודרת על בסיס עקרונות עיצוב מקצועיים, כך תוכלו להפיק תועלת שתהיה גבוהה יותר מהעלות הכוללת וכך תוכלו גם לייצר כדאיות כלכלית לתהליך העיצוב כולו. כמו כן, מומלץ מאוד לבצע השוואות מחירים יסודיות סביב כל החומרים והפריטים אותם אתם רוצים לרכוש לטובת העיצוב, כשכל השוואה כזאת יכולה להוביל לחיסכון כולל של אלפי ועשרות אלפי שקלים בחישוב הכולל של הפרויקט כולו.

 

צרו קשר לייעוץ ומחירים
אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!