עבודות גבס בנשר

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

 

עבודות גבס בנשראחד התחומים היותר מפותחים, תחום שעובר שינויים ומתקדם עם הטכנולוגיה לצד טרנדים בתחום עיצוב הבית נקרא עבודות בגבס. המדריך הבא יעסוק בעבודות גבס בנשר ובו תקבלו מענה למגוון שאלות לצד השראה לגבי עבודות גבס מסוגים שונים. למעשה, עבודות גבס בנשר מהוות פתרון מעולה המספק מענה פונצקיונלי ועיצובי גם יחד. באמצעות עבודות גבס בנשר ניתן לייצר קשת רחבה של פתרונות. אם בעבר היו עושים שימוש בחומרי עבודה כמו בטון, בלוקים וקונסטרוקציות מורכבות, הגבס מחליף את אותם חומרים מה שחוסך המון זמן, טרחה וגם לא מעט כסף.

אז מה מופיע במדריך לעבודות גבס בנשר?מחפשים חברה מקצועית המתמחה בביצוע עבודות גבס בנשר? מצוין! הגעתם בדיוק למקום הנכון! חברתנו מבצעת עבודות גבס בנשר באופן המקצועי והיעיל ביותר, מספקת מגוון רחב של פתרונות אחסון מגבס, הנמכות תקרה, פתרונות עיצוביים מרהיבים, תאורה נסתרת, נישות, ספריות, קירות גבס לצד פתרונות בידוד אקוסטיים מעולים לכל מטרה. בפוסט הבא נציג בפניכם את היתרונות של עבודות גבס והסוגים השונים המוצעים לקהל לקוחותנו.

 

  • יתרונות של עבודות גבס
  • איך מתכננים את עבודות הגבס בצורה מקצועית?
  • מה ניתן לייצר מעבודות גבס?
  • עבודות גבס וצבע מה הקשר?
  • מה הקשר בין רטיבות לעבודות גבס?
  • עלויות של עבודות גבס…
  • ועוד…

 

עבודות גבס בנשר – מדוע דווקא גבס?

במהלך העשר השנים האחרונות אנו עדים לשינויים רבים בתחום הבניה והשיפוצים. ממקום של בחירה בחומרי גלם ועבודה מסיביים התחום עשה מעבר לפתרונות גמישים, קלים ונוחים יותר. הכל קורה סביב הרעיון לחסוך בזמנים ולקצר את זמני השיפוץ והבניה, לשמור על סביבה ירוקה, להוזיל עלויות מבלי לוותר על הצד האסתטי, העיצובי והדקורטיבי. היופי בעבודות גבס בנשר ובכלל הוא שאפשר להתאים את סוג הגבס לצרכים שלנו.

 

עבודות גבס בנשר יתרונות

לפני שנציג בפניכם מה אפשר לייצר בכלל מגבס ולמי זה יכול להתאים, חשוב קודם כל להבין את היתרונות של הגבס, בעיקר על פני חומרים אחרים.

  • מקצר משמעותית את זמן העבודה – בשונה מעבודה עם בלוקים או בטון, עבודה עם עץ או אפילו זכוכית עם מתכת, בעזרת הגבס אנו יכולים לייצר שינוי מהותי ועיצובי בחלל תוך זמן קצר באופן יחסי. בנוסף, אם משווים את הבניה בגבס לשיטות בניה אחרות אנו מגלים כי אנו חוסכים המון זמן. אם למשל אנחנו לוקחים פרויקט כמו בניית של בניית קיר בטון, נגלה שהתהליך עלול לקחת כמו ימים לפעמים אפילו כמה שבועות, לעומת בניית קיר גבס שתיקח לנו רק יום עבודה או מקסימום יומיים. בנוסף, העבודה עצמה וגם שלבי ההכנה של העובדה נחשבים יחסית לפשוטים. ניתן גם לשנות את מבנה הבית בהתאם לצרכים שלנו מבלי לגרום לנזק לקירות, לרצפה, לדלתות ולמשקופים.
  • עלויות – בנוסף, המחיר של עבודות גבס לרוב יהיה זול משמעותית מכל חומר אחר שתבחרו.
  • גמישות והתאמה לצורך – הרבה פעמים הצרכים שלנו בבית משתנים אבל הבית נשאר. לא משנה אם אתם מעבירים את התינוק לחדר ילדים, את הילד לחדר נוער, עברתם לעבוד מהבית או שאתם רוצים לבנות קיר לצורך חדר שירות, עם גבס אפשר לעשות כמעט הכל ולייצר שינוי מהיר. חומר הגבס נחשב לחומר מאוד גמיש ולכן העיצובים והשינויים שאנו יכולים לעשות באמצעותו הם גמוונים מאוד.
  • אפקט בידוד – היום לוחות גבס מיוצרים בטכנולוגיות מאוד מתקדמות ואפשר בעצם בעזרתם ליצור בידוד של רעשים ו/או חום וכך בעצם גם לייעל את התהליכים האנרגתיים בבית.
  • ידידותי לסביבה – חומר הגבס ידידותי לסביבה בעיקר בהשוואה לחומרים אחרים
  • משפר את רמת הלחות בדירה או בבית
  • אקוסטיקה טובה ומאפייני בידוד תרמיים איכותיים
  • איכות ורמת גימור – באמצעות גבס אנו יכולים להגיע לרמת גימור מאוד גבוהה. למעשה, לא ניתן להבדיל בין תפרים של חיבורים בלוחות עצמם. בנוסף, העבודה עם לוחות גבס מאפשרת ליצור זוויות מדוייקות כמו למשל בין הקירות לבין התקרה משהו שלא תמיד אפשר לעשות אותו עם חומרים אחרים.

 

כמובן שלמרות היתרונות הרבים של בניה בגבס ותכנון עיצובים שונים בגבס לעבודות בגבס יש גם חסרונות בעיקר בנושא של העמידות. בשונה מחומרים אחרים כמו עץ או בטון או אפילו זכוכית, הגבס נחשב לפחות עמיד.

עבודות גבס בנשר – גבס לחלוקה מחדש ובניית קירות

עבודות צבע וגבס בנשר
קרדיט :pixabay

למעשה, כל בית או מבנה ניתן לחלק באמצעות קירות בטון, בלוקים או קירות גבס. מכיון והבטון הוא חומר מאוד מסיבי, מייצר בלאגן, לכלוך ולוקח המון זמן לבנות אותו, הבלוקים וקירות הגבס מאפשרים לנו לחסוך זמן רב ולקצר תהליכים. למעשה, ניתן לבנות קירות גבס תוך כמה שעות בודדות. יתרון נוסף של קירות גבס הוא בכך שמדובר בחומר סופר גמיש וניתן לעצב אותו איך שרוצים וברמות גימור ודיוק מושלמות. יתרון נוסף הוא בכך שאנו יכולים להעביר נקודות תשתית בתוך קירות הגבס כמו למשל חוטי חשמל, כבלים וכדומה.

מה הקשר בין גבס לבין בנייה של קירות?

יש אנשים שנוטים מאוד להתבלבל בין עבודות גבס אמנותיות, ממש כמו שהילדים עושים בגן או בשיעור יצירה לבין בניה של קירות גבס. בעיקרון קיים דמיון מסוים בין שניה התהליכים רק שעבודה של תכנון ובניית קירות גבס, היא הרבה יותר מורכבת. כשמדברים על תכנון ובניית קירות מגבס אנו עושים שימוש בסוג של פלטה מאוד גדולה עשויה מגבס שעברה תהליך יציקה. לפני שבוחרים את קירות הגבס, חשוב לדעת שיש כמה סוגים של קירות גבס.

  1. גבס סטנדרט – מדובר בקיר גבס לבן המתאים לבניית קירות, הנמכה של תקרה, הקמת נישות ופתרונות אחסון. הגבס הלבן בעובי של 5.
  2. גבס ירוק או כחול – מתאים עבור בנייה של חללים לחים ורטובים כמו חדרי אמבטיה או שירותים. מתאים גם במצבים שבהם הצנרת נמצאת בתוך הקירות. העובי של הגבס הירוק – 12.5 מ“מ.
  3. גבס ורוד – עמיד לאש ומיועד לארונות חשמל או אזורים בהם יש צורך הגנה מפני אש. פחות מתאים לשימוש בבתים אלא יותר במבנים במקומות ציבוריים או משרדים למשל.

 

עבודות גבס בנשר קודם כל תכנון

הדבר החשוב ביותר כאשר בוחרים לשלב במרחב העיצוב הביתי עבודות גבס הוא לתכנן אותן לפרטים ויותר מזה, לוודא איפה כל עבודה תהיה ממוקמת. חשוב לשים דגש על בטיחות במוצרים כמו הנמכת תקרה בגבס, ספריה או מזנון בהיבט של חישוב העומסים, שלכל מוצר או עבודה יש את המקום הראוי לו וכי מתבצעות מדידות בצורה יסודית ומקצועית לכל רכיב בנפרד. זה גם בעצם היתרון המרכזי של עבודות בגבס, שאפשר לבצע התאמה מושלמת שלהם בהתאם לחלל הקיים ולמידות שלו.

 

מה הקשר בין עבודות גבס לעבודות צבע?

עבודות גבס בזול בנשרבין אם אתם בעלים של בית פרטי בנשר עם גינה או מרפסת גדולה, בין אם יש לכם דירה בלב נשר או אפילו משרד בנשר, חשוב להבין כי קיים קשר ישיר בין עבודות גבס לבין עבודות צבע. למשל, אם בחרנו לבנות תקרת גבס בהנמכה, לשלב בה תאורה מוסתרת ואפילו כבלים של חשמל, תשתית תקשורת או מזגן, יש לתכנן גם את התהליך בהיבט של הצבע שהוא הפיניש לכל הדבר הזה. אותו הדבר גם בהיבט של מזנונים או ספריות גבס שיש לצבוע. דבר נוסף שחשוב לשים לב אליו הוא בהיבט של רמת הגימור שנמדדת לרוב לפי היכולות המקצועיות וכמובן לפי הניסיון של קבלן הגבס. אנו ממליצים לכם לבדוק עבודות קודמות של אותו קבלן ולראות שהגימורים חלקים, שהפינות מהוצקעות ושכל הפינישים ברמה הכי גבוהה שיש. בכל זאת, מדובר במוצרים שאמורים לשרת אתכם לטווח הרחוק ולכן חשוב שהם ייעשו ויתוכננו כמו שצריך.

ומה לגבי בטיחות ותקנים?

דבר נוסף שחשוב לשים עליו דגש הוא בהיבט של הבטיחות. כמו שכבר אמרו עלינו לבדוק היטב את נושא העומסים, לוודא שיש אישורי קונסטרוקציה מתאימים לכל מוצר ושהגבס שבחרנו אכן עומד בכל התקנים הרלוונטיים. לוחות הגבס חייבים להחזיק בתו תקן עם חותמת של מכון התקנים.

 

מה הקשר בין עבודות גבס וצבע לרטיבות?

פעמים רבות מופיעה אצלנו בבית רטיבות וזה יכול לקרות מכל מיני סיבות כמו למשל שחיקה של הרובה, ליקויי מערכת אינסטלציה, שחיקה של הצנרת ועוד. בכל מקרה, אחד הפתרונות היותר מוצלחים לבעיות רטיבות, בעיקר כאלה שחוזרות על עצמן פעם אחר פעם אחר פעם הוא גבס. גבס מצוין לשימוש בחללים רטובים בהם יש כל הזמן בעיות רטיבות כמו למשל עובש ופטריות על הקרמיקה ועל הקירות. הגבס מייצר סוג של שכבת הגנה וזה פותר את הבעיה. הרי מה שהרבה פעמים קורה בחללים רטובים הוא שנוצר עובש כתוצאה מהלחות והגבס עוזר לטפל בזה. חשוב להבין שאין להניח פתרונות גבס על הרטיבות או על העובש, אלא קודם כל לטפל בבעיה שהובילה לזה מלכתחילה, לתקן בנזילה, לקלף את הטיח מכל הקירות, לעשות שימוש בצבעים מיוחדים המיועדים לחללים לחים ורטובים ורק אז להתקין את הפתרון שבחרתם בין אם זה הנמכת תקרה בגבס או קירות גבס.

 

עבודות גבס בנשר סוגים של עבודות מיוחדות

למעשה, יש לא מעט קבלנים ובעלי מקצוע שרואים בעבודותגבס ממש יצירת אמנות. אותם בעלי מקצוע משקיעים זמן, מחשבה ודמיון כדי להפוך את העבודה למשהו מותאם אישית ומאוד מיוחד. את עבודות הגבס השונות ניתן לייצר במגוון רחב של חללים בתוך הבית או הדירה כמו חדר השינה, הסלון, חדר הילדים, פינת העבודה, האמבטיה ואפילו המטבח. באמצעות גבס ניתן לייצר מגוון של עבודות מיוחדות כמו למשל:

  • תקרה אקוסטית למניעת רעשים.
  • תקרה מרחפת עם תאורה נסתרת.
  • הנמכות תקרה.
  • ארונות בגדים
  • פינת מחשב נסתרת בשילוב מדפים
  • פתרונות תליה
  • קרניזים עם תאורה
  • ארונות תצוגה בבתי עסק
  • הפרדה בין טפט לקיר
  • מסתור מסילות ווילון עם או בלי תאורה נסתרת
  • נישות לטלוויזיה
  • מזנונים מגבס
  • מחיצות מגבס
  • עיצובים דקורטיבים
  • עיצוב תקרות או קירות בכמה מפלסים
  • ארונות בשילוב מראות
  • חלוקה מחדש של דירה
  • ועוד…

 

עבודות גבס וצבע מחירון

המחירים של עבודות גבס ועבודות צבע (כמו צביעת דירה לדוגמה) משתנים בהתאם לכמה קריטריונים ביניהם סוג העבודה, סוג החומרים שבוחרים, רמת המקצועיות של הקבלן ועוד. הנה ממוצע מחירים לעבודות הגבס והצבע הפופולאריות

ביותר:

 

סוג העבודה סוג החומר מחיר מינימום מחיר מקסימום
בניית קיר גבס לוח בודד עד 10 מ“ר גבס חסין אש 120 ש“ח 370 ש“ח
בניית קיר גבס לוח בודד עד 10 מ“ר צמנט בורד 180 ש“ח 1400 ש“ח
בניית קיר גבס לוח בודד עד 10 מ“ר גבס סטנדרט 100 ש“ח 330 ש“ח
בניית קיר גבס לוח בודד עד 10 מ“ר גבס עמיד למים 110 ש“ח 360 ש“ח
בניית קיר גבס לוחות כפולים עד 10 מ“ר חסין אש, צמנט בורד, גבס סטנדרט או עמיד למים 110 ש“ח 900 ש“ח
חיפוי קיר גבס בהדבקה עד 10 מ“ר חסין אש, צמנט בורד, גבס סטנדרט או עמיד למים 80 ש“ח 450 ש“ח
בניית קרניז גבס חסין אש, צמנט בורד, גבס סטנדרט או עמיד למים 80 ש“ח 370 ש“ח
הנמכת תקרה מגבס חסין אש, צמנט בורד, גבס סטנדרט או עמיד למים 140 ש“ח 450 ש“ח

 

עבודות גבס בנשר להגנה מפני רעשים

מכירים את זה שאתם יושבים להנאתכם בסלון, מנסים לקרוא ספר או סתם לנוח ופתאום אתם שומעים את הטלוויזיה בקולי קולות מהצד השני של הקיר המפריד בין דירתכם לדירת השכנים? אותה בעיה קיימת הרבה פעמים במשרדים, בתי ספר ומבנים ציבוריים. קירות גבס על שכבות של צמר זכוכית או צמר סלעים מייצרים שכבת בידוד מעולה. התהליך כולל בניית קונסטרוקציות במרווח של מספר סנטימטרים מהקיר. חשוב להקפיד שקירות הגבס עבים. הבחירה הטובה ביותר למטרה זו היא לוחות גבס של 16 ס“מ. ניתן גם לשלב חיפוי גבס למטרות עיצוביות.

עבודות גבס בזול בנשר

עבודות גבס  לצורך הנמכת תקרה

מדובר באחד מתהליכי השיפוץ והבניה הפופולאריים בישראל. פתרון מעולה הנותן מענה הן בהיבט העיצובי – האסתטי והן בהיבט הפרקטי. יש מקרים בהם מבצעים את הנמכת התקרה לצורך הכנה למזגן מרכזי ויש מקרים בהם זה נועד לשיפור פתרונות תאורה ומשלבים בתקרה תאורת לד נסתרת. ניתן גם לשלב פתרון הנקרא תקרה צפה המשלבת בין שתי קונסטרוקציות. במצבים מסוימים משלבים קרניזים מגבס, סוג של מדרגות צמודות לתקרה המסייעות להסתיר חוטים ואת מרכיבי התאורה והחשמל.

 

שלבי העבודה בהנמכת תקרה בגבס

  • התקנת בסיס לפלטות מפרופילים מפח
  • העברת כבלים למנורות, יישום מוצרי בידוד
  • התקנת התקרה וחיבורם למסגרות
  • יצירת פתחים לתאורה
  • הדבקת רשתות בין הפלטות ולקירות.
  • מריחת שפכטל בשכבות
  • המתנה
  • צבע
  • התקנת גופי תאורה

 

עבודות גבס דקורטיביות בנשר

יש המון פתרונות דקורטיבים עיצוביים שניתן לשלב עם גבס. מדפי גבס הנחשבים לחזקים ועמידים, מזנון מגבס עם אופציה לשלב פתרונות תאורה, כוורות גבס כמו למשל נישות דקורטיביות או מחיצות בין חללים, פתרונות אחסון לצעצועים, ספרים, תקליטים, מוצרי קוסמטיקה בחללים רטובים ועוד.

 

בחירת קבלן גבס

חשוב מאוד לבחור בקבלן גבס מקצועי, מנוסה שיודע לבצע את הסוג המדויק של העבודה בתכנון קפדני בהתאם לסוג שלה. יש לבדוק שלקבלן יש יד טובה, מדויקת ושהוא ביצע עבודות דומות לעבודה שאתם צריכים לבצע לפני כן. כדאי לדעת שאת הגבס ניתן לשלב גם עם חומרי גלם אחרים כמו למשל עץ, זכוכית, להתקין בתוכו או לצדו גופי תאורה ולייצר נישות בהתאמה איישת. מומלץ לבקש לראות עבודות של כמה קבלנים, להשוות מחירים ורק אז לקבל החלטה. ניתן להיעזר בהמלצות מחברים, אתרים המשווים בין בעלי מקצוע, קבוצות לעבודות בניה ושיפוצים בפייסבוק ועוד.

 

תכנון עבודות גבס בנשר – מאיפה מתחילים?

לאחר שאיתרם קבלן גבס מקצוען הפועל באזור המגורים שלכם ומומחה בתכנון וביצוע עבודות גבס, הדבר הכי חשוב הוא תהליך תכנון העבודה. יש למדוד את החלל כמו שצריך ולהבין איזה פתרון אנחנו מחפשים במטרה לקבל מענה לצרכים שלנו.

עלינו לשים לב שהמוצר עצמו תואם מאפייני החלל הן בהיבט הפרקטי והן מבחינת הגודל. על קבלן הגבס להתייחס לנתונים כמו המשקלים שהגבס צפוי לשאת, לשאול האם מדובר רק בפתרון פתוח או שיש צורך בארון, לבחור את הצבעים וכדומה.

 

עבודות גבס בנשר – האם יש גם חסרונות?

כן כמו בכל דבר, גם בפתרונות גבס יש חסרונות. מבחינת עמידות, אין ספק כי הגבס הוא הרבה פחות עמיד בהשוואה לחומרים אחרים.  בנוסף, אמנם ניתן לשלב פתרונות בידוד איכותיים אבל לא ניתן לפתור עם קירות גבס כל בעיה של רעש.

 

לפני שמשלבים פתרונות גבס חשוב לשים לב :

  1. שמוצרי הגבס שאתם משלבים בביתכם מחזיקים בתו תקן
  2. אחריות על המוצר
  3. עמידות
  4. איכות ורמת גימור

 

למידע נוסף אודות עבודות גבס בנשר, צרו איתנו קשר ונשמח לסייע לכם. אנו נמצאים בקשר ישיר עם קבלני הגבס המובילים בישראל, דרכנו תוכלו לחסוך זמן יקר, אנרגיה, להוזיל עלויות ולהנות ממגוון של פתרונות עיצוב בגבס.

 

צרו קשר לייעוץ ומחירים
אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!