מענה מקצועי לכל בעיות הצנרת

הבית הוא המקדש שלכם! אל תתפשרו על ספקים זולים בלי ניסיון!

פתיחה ושחרור סתימות נחשבת לאחת מפעולות האינסטלציה הנפוצות והמוכרות ביותר בענף השרברבות. לפעמים מדובר בסתימה קלה לפיצוח, שמצריכה שימוש בקפיץ או אפילו חומר המסה כדי לפתור את הבעיה. אך כאשר מדובר בסתימה משמעותית, לדוגמה במערכות הצנרת שעוברות מתחת לבתי התושבים של שכונה מסוימת, הבעיה הופכת למורכבת ומאתגרת בהרבה.

נזקי הסתימה בצנרת

אין ספק שבלעדי צנרת הדלוחין והביוב, העולם המודרני היה נראה שונה לחלוטין ממצבו כיום. הצנרת סמויה מן העין ולכן אנו מייחסים לה חשיבות מופחתת במהלך חיי היומיום, אך כאשר מתגלה בעיה, היא עשויה לשבש באחת את כל השגרה, למנוע מעבר רגלי באזור, להציף את הסביבה וגם להפוך למקור ריח רע במיוחד. קבלן אינסטלציה מומלץ שאחראי לדאוג לתחזוקת הצנרת, יוכל לפתור בעיות מורכבות שמקורן בצנרת הביתית, השכונתית והעירונית ולטפל בה במספר דרכים אפשריים. במקביל, חשוב שגם התושבים עצמם יידעו כיצד נוצרות סתימות בצנרת וכיצד לשמור עליה כדי להימנע מסתימות קשות:

כיצד לשמור על הצנרת ולהימנע מסתימה?

נתחיל עם ההרגלים הבעייתיים שכולנו ככל הנראה חוטאים בהם: השלכת ניירות טואלט ופסולת הגיינית אל תוך האסלה, שיערות ולכלוכים שונים. מעל כולם מתבלטים המגבונים הלחים, שסותמים באופן כמעט מיידי את הצנרת ועוצרים לחלוטין את זרימת המים. מעבר לכך, קיימים גם "הרגלי סביבה" בעיתיים כמו חדירת שורשים אל תוך הצנרת, פסולת סביבתית כמו אבנים או עלים רבים ולעתים גם מערומי זרדים שונים שחרקי הסביבה השאירו אחריהם.

ציוד לפתיחת ושחרור סתימות

הציוד הקיים עבור פתיחת ושחרור סתימות נחשב למתקדם ביותר ומספק מענה לכל סוגי הסתימות ומקור הסתימות הקיימות. בין הטכנולוגיות המשוכללות בתחום ניתן למצוא מצלמות רובוטיות שמסוגלות לספק מבט אל פנים הצנרת, מוטות מיוחדים לפתיחת הסתימות, מכונות חשמליות כמו ספירלה וגם אמצעים ידניים כמו קפיץ ומשאבה.

שיטות פתיחת הסתימות ותיקוני הצנרת

כאשר עולה הצורך לפתוח או לשחרר סתימה כלשהי, האינסטלטור יחדיר צינור וישתמש בזרם מים חזק על מנת להפעיל לחץ בפנים הצנרת. פרץ המים יסלק החוצה את כל הפסולת שהצטברה או נדבקה לדפנות ויאפשר לסתימה להיפתח "מעצמה", ללא צורך בחפירה וחשיפת הצנרת בעומק האדמה.

דרך נוספת שבה נוקט כל קבלן אינסטלציה מומלץ, היא צילום קווי ביוב, באמצעותם ניתן לאתר עצמים זרים בתוך הצנרת, סדקים, נזילות וכו'. הצילום מתרחש על ידי מצלמה זעירה, אותה מתקינים על גבי רובוט קטן שמסייר בתוך תעלת הצנרת ומספק אינפורמציה בזמן אמת לגבי מיקום הבעיה וסוג הבעיה. שימוש בטכנולוגיה זו איננו זול, אך עשוי לחסוך עבודות תיקונים משמעותיות, ממושכות, יקרות ומלכלכות. לאחר שממפים את הצנרת בהתאם לפעולת הרובוט, מפיקים דו"ח ממצאים המשמש כתיעוד לליקויים הקיימים. תיעוד זה רלוונטי גם מבחינה משפטית, אם יש צורך לתבוע בגין מכירת דירה עם צנרת לקוייה או לדרוש פיצויים משוכר מסוים בגין הנזק.

 

פתיחה ושחרור סתימות נעה בין סתימות קלות ועד קשות ומורכבות. את התיקון ניתן לבצע בדרכים שונות בהתאם לחומרת הבעיה והיקפה, אך חשוב להיעזר בכל עת במומחה אינסטלציה מיומן ועתיר ידע, המחזיק בטכנולוגיות המפותחות ביותר לתיקון כל תקלה.

חדירת שורשים לצנרת

סתימות ופיצוצי צנרת נגרמים פעמים רבות בשל חדירת שורשים פנימה. בשונה מסתימות רגילות, כאן מדובר בבעיה מורכבת ולא פשוטה בכלל. לעתים אפילו האינסטלטור ולו המיומן והמקצועי ביותר לא יספיק, שכן יש צורך בביובית ואמצעים נוספים לשטיפה בלחץ מים גבוה. אין ספק כי לצנרת תפקידים חיוניים המסייעים בפעילות שוטפות בחיי היום יום שלנו. לצערנו, רוב בעיות הביוב מצריכות טיפול מקצועי של אינסטלטור ותקין, מקצועי ומיומן.

כיצד מגיעים השורשים לביוב עצמו?

שורשים בטבע תפקידם לאחוז את הצמח לקרקע והם בעצם שואבים חומרים מזינים בכדי לספק לעצים ולצמחים אנרגיה. יש גם שורשים שמשמשים אפילו לרבייה ולאגירה של מזון לימים קשים. שורשים המכונים יונקים נחשבים למזיקים מאוד למערכת האינסטלציה ולצינורות.כל סדק או חריץ שלא עובר טיפול יסודי מוביל לכך שהשורשים הללו יגדלו, יתחזקו ויתרבו. הם יגרמו לחסימות של הצנרת, להרחבה של הסדקים, להצפות ואפילו לעתים לפירוק של הצינורות עצמם.

טיפול בבעיית שורשים איך עושים את זה?

מאוד מומלץ שלא לטפל בבעיה של שורשים בצנרת בעצמכם. זה שונה לגמרי מסתימה רגילה ופשוטה. אם נוצר מצב של נזק רציני לצינורות הדבר עלול להוביל להצפות ולכן חייבים אינסטלטור או מומחה לאיתור בעיות בצנרת לטיפול בבעיה. אם השורשים הובילו למצב של הצפה לרוב יש צורך בביובית לביצוע שאיבה. לא מדובר רק במשיכה של השורשים או שפיכה של חומר קולט שורשים לאסלה, משום שהדבר עלול לגרום לנזק של ממש גם לצמחים שמסביב וגם לקרקע.

לא פעם היינו עדים למצבים בהם אנשים משכו את השאריות של השורשים ואז הם גדלו שוב והוביל לעוד ועוד בעיות. מומחה באיתור שורשים ובעיות בביוב ידע להציע לכם פתרונות מתאימים כמו למשל לחתוך את השורשים באמצעות ציוד מתאים, שטיפה של הצינורות בלחץ גבוה לסילוק כל חלקי הצמח אבל זאת מבלי לפגוע במערכת האקולוגית ובמערכת הביוב עצמה. לעתים המומחה ייעץ לכם גם להחליף את הצנרת, לצפות אותה בחומרים מגנים או לתקן אותה באופן נקודתי.

האם כל אינסטלטור יכול לבצע טיפול בבעיות שורשים בצנרת?

לא. כאמור מדובר באיתור תהליך מורכב ולכן לא משנה איפה אתם גרים ומה רמת המורכבות של הבעיה, יש צורך במומחה אינסטלציה עם ידע מקיף, ניסיון ומיומנות בתחום. לעתים כאמור יש צורך בבעל מקצוע המחזיק בציוד מתאים כמו סיבים אופטיים לצורך צילום קווי הביוב, שטיפה של המים ועוד. חפשו איש מקצוע שמנוסה בטיפול במערכות בביוב, באיתור שורשים ולא רק בביצוע עבודות רגילות שקשורות למערכת הצנרת הביתית. בדקו במה האינסלטור עליו קיבלתם המלצות מתמחה ומה הניסיון שלו.

תפקיד המומחה בשטח במצבים של שורשים בביוב

בראש ובראשונה על האינסטלטור לאבחן את הבעיה ואת רמת החומרה שלה. עליו לאבחן באופן מדויק את התקלה, זאת על ידי החדרת סיב אופטי אל פנים הצנרת באמצעותו ניתן לצלם את הצנרת מבפנים. בנוסף, ניתן להציץ לצנרת ולראות מה קורה שם מבלי לבצע הריסות. על סמך הבדיקה ניתן לחסוך זמן יקר והרבה מאוד בלגן. יש כמה דרכים לטפל בשורשים בתוך המערכת כמו למשל שטיפה בלחץ גבוה, חיתוך וקטימה שלהם.

טיפים שעוזרים במצבים של בעיות אינסטלציה

לא משנה מאיזה בעיה אתם סובלים, הדבר הכי חשוב בכל מה שקשור לבעיות אינסטלציה, ביוב וצנרת הוא לאתר את הבעיה. אם גיליתם שיש פיצוץ או הצפה, הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות לפני שבעל מקצוע מגיע או לזכור את השיבר שהוא בעצם הברז הראשי ואז להזמין אינסטלטור.

אם סגרתם את הברז והנזילה עדיין ממשיכה, יכול מאוד להיות שמדובר בבעיה אצל השכנים. בקשו מהשכן לסגור את הברז וקראו לבעל מקצוע. כדי לדעת האם יש דליפה, כדאי לסגור את הברז הראשי ולבדוק האם שעון המים עדיין מסתובב. אפשר לבדוק את זה רק אחרי שכל צרכני המים כולל מדיח ומכונת כביסה וכולל כל הברזים סגורים. נסו לאתר את מקור הדליפה ואם אי אפשר לדחות את תיקון התקלה הזמינו מומחה.

לסיכום, מדובר במערכת מאוד מורכבת וכל סדק או חריץ הכי קטן, זריקה של מגבון או שפיכה של שמן רותח יכולים לגרום לצרות צרורות. לכן, חשוב להקפיד על הכללים, לתחזק כהלכה את המערכת ובמידת הצורך להזמין את המומחה המתאים.

 

צרו קשר לייעוץ ומחירים
אז מה היה לנו בכתבה:
התקשרו עכשיו
מעוניינים שנחזור אליכם? השאירו פרטים!